کد خبر: 617587
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۰:۳۰:۳۱
| |

یک گزارش نشان داد:

اینفلوئنسرها جایگزین روزنامه‌نگاران به‌عنوان منبع خبری شده‌اند!

یک گزارش تاکید می‌کند که اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی درحال تبدیل شدن به منابع خبری هستند.

اینفلوئنسرها جایگزین روزنامه‌نگاران به‌عنوان منبع خبری شده‌اند!
کد خبر: 617587
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۰:۳۰:۳۱

یک گزارش تاکید می‌کند: اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی درحال تبدیل شدن به منابع خبری هستند.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ این گزارش نشان می‌دهد که 55 درصد از کاربران تیک تاک و اسنپ‌چت و 52 درصد از کاربران اینستاگرام اخبار خود را از «شخصیت‌ها» دریافت می‌کنند – در مقایسه با 33 تا 42 درصد که آن‌ها را از رسانه‌های جریان اصلی و روزنامه‌نگاران در این پلتفرم‌ها فعالیت ‌کنند، می‌گیرند.

این ارقام بر اساس مصاحبه با حدود 94000 نفر در 46 کشور جهان است که برای دانشگاه آکسفورد بریتانیا انجام شده است.

در این گزارش آمده است: در حالی که روزنامه‌نگاران جریان اصلی اغلب در توییتر و فیس‌بوک حواشی پیرامون اخبار را هدایت می‌کنند، اینفلوئنسرها در شبکه‌های جدیدتری مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت و تیک تاک برای جلب توجه تلاش می‌کنند.

در این میان افرادی مانند «مت ولند» بریتانیایی بجسته است که در مورد امور جاری و زندگی روزمره در تیک تاک برای 2.8 میلیون دنبال کننده خود مطلب می‌گذارد.

در این گزارش آمده است: برای جوانان، «خبر» فقط تمرکز سنتی بر سیاست و روابط بین‌الملل نیست، بلکه «هر چیز جدیدی است که در هر جنبه‌ای از زندگی اتفاق می‌افتد: ورزش، سرگرمی، شایعات افراد مشهور، امور جاری، فرهنگ، هنر، فناوری.

فیس بوک همچنان منبع اصلی اخبار در بین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است، اما نفوذ آن در حال کاهش است و 28 درصد گفته اند که از آن برای دریافت اخبار استفاده می کنند. این رقم در سال 2016 میلادی 42 درصد بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها