کد خبر: 617081
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۸:۰۱
| |

علی سلاجقه، رییس سازمان محیط‌زیست:

در دولت سیزدهم کلنگ هیچ طرحی بدون دریافت مجوزهای محیط‌زیستی به زمین نمی‌خورد

علی سلاجقه، رییس سازمان محیط‌زیست اظهار کرد:‌ میثاق ما در هیات دولت این است که کلنگ هیچ طرحی بدون دریافت مجوزهای محیط‌زیستی به زمین نخورد.

در دولت سیزدهم کلنگ هیچ طرحی بدون دریافت مجوزهای محیط‌زیستی به زمین نمی‌خورد
کد خبر: 617081
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۸:۰۱

علی سلاجقه، رییس سازمان محیط‌زیست در پاسخ به این سوال که جایگاه محیط‌زیست را در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های کشور چگونه ارزیابی می‌کند و برای ارتقای این جایگاه چه برنامه‌ای دارد، توضیح داد: از نظر ما محیط‌زیست هم از نظر شرعی در حکمرانی کشور جایگاه بالایی دارد و هم از منظر سیاسی. دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر لزوم حفظ محیط طبیعی پیرامون انسان و جلوگیری از تخریب آن را دارد و در اسلام محیط‌زیست به عنوان ظرف زندگی انسان‌ها شناخته می‌شود که باید از آن مراقبت کنیم. در همین راستا برای برگزاری نشست بین‌المللی جایگاه محیط‌زیست از دیدگاه اسلام برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک نشست چندجانبه و با حضور کشورهای مختلف خواهد بود. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: در ابعاد حکمرانی کشور نیز محیط‌زیست جایگاه والایی در کشورمان دارد که در این زمینه می‌توان به وجود اصل ۵۰ در قانون اساسی اشاره کرد که حفظ محیط‌زیست را هم وظیفه حکمرانان و هم وظیفه آحاد جامعه می‌داند. همچنین مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند که مساله محیط‌زیست یک موضوع درجه دو نیست، بلکه یک مساله حیاتی است که در تلاش برای توسعه کشور، باید اولویت در این بخش باشد. در همین راستا ایشان از سال ۹۴، سیاست‌های کلی حوزه محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند که در نوع خود کاملا مترقی است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم نیز در راستای ارتقای جایگاه محیط‌زیست در حکمرانی کشور حرکت کرده است و رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده‌اند که توسعه فرع بر محیط‌زیست است. وزرای محترم دولت نیز دغدغه محیط‌زیست را دارند و در هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند، مسائل محیط‌زیستی را در نظر می‌گیرند و میثاق ما در هیات دولت این است که کلنگ هیچ طرحی بدون دریافت مجوزهای محیط‌زیستی به زمین نخورد. 

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی شاهد آن بودیم، عمده مباحثی که رییس‌جمهور در روز اول پیگیری کردند، موضوعات محیط‌زیستی و رعایت ضوابط زیست‌محیطی بود. ایشان در سفرهای خود به سایر استان‌ها نیز همواره بر جایگاه بالای مسائل محیط‌زیستی تاکید کرده‌اند و پیگیری موضوعات زیست‌محیطی، بخش مهمی از مصوبات و برنامه‌های ایشان در سفرهای استانی را تشکیل داده است. 

وی در پایان تصریح کرد: ما در راستای ارتقای جایگاه محیط‌زیست در سیاست‌گذاری‌های کشور تلاش می‌کنیم، چون هم قانون اساسی این جایگاه حاکمیتی را به ما داده است، هم مقام معظم رهبری بر این مساله تاکید دارند و هم اعضای دولت مردمی و انقلابی نیز بر لزوم ارتقای جایگاه محیط‌زیست تاکید دارند و امیدواریم با مشارکت خود مردم بتوانیم در حفظ محیط‌زیست و صیانت از منابع حیاتی کشور کوشا باشیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها