کد خبر: 615193
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۷:۲۵
| |

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری احکام حقوقی مدیران را بدون ذکر نام در سامانه شفافیت منتشر کند

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهتر است که شهرداری تهران احکام حقوقی مدیران شورا و شهرداری را بدون ذکر نام در سامانه شفافیت منتشر کند تا عموم مردم در جریان پرداخت‌های مدیریت شهری قرار بگیرند.

شهرداری احکام حقوقی مدیران را بدون ذکر نام در سامانه شفافیت منتشر کند
کد خبر: 615193
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۷:۲۵

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تذکراتی که پیش از این اعضای محترم شورای شهر تهران درباره انتشار حقوق و مزایای مدیران شهرداری در سامانه شفافیت داده‌اند، در حال حاضر در حال پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این تکلیف قانونی هستیم و امیدواریم به‌زودی آنچه قانون در این زمینه مشخص کرده است، اجرا شود، چراکه همه ما ملزم به رعایت قانون و پایبندی به اصل شفافیت هستیم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: مدیریت شهری در ماه‌های اخیر که حاشیه‌هایی برایش ایجاد شده است، کار خود را به‌خوبی انجام داده و تلاش کرده است از حاشیه‌ها به دور باشد، اما حتما وقتی به تکلیف انتشار حقوق و مزایای مدیران طبق قانون عمل شود، بسیاری از حاشیه‌ها دیگر پیش نخواهد آمد؛ چون میزان پرداختی مدیران شورا و شهرداری براساس قانون مشخص است و اگر احکام حقوقی آنان به صورت عمومی منتشر شود، همه شهروندان می‌توانند این احکام را ببینند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این که با انتشار احکام حقوقی مدیران شهری در سامانه شفافیت، افکار عمومی می‌توانند سوالات خود را در این زمینه مطرح کنند و پاسخ آن را از مدیریت شهری بگیرند، اظهار داشت: اگر این احکام منتشر شود، عده‌ای که به دنبال ایجاد حاشیه در شورا و شهرداری هستند، دیگر نخواهند توانست که به سوء استفاده از این موضوعات بپردازند و شهر را درگیر حاشیه کنند. 

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اصل اساسی درباره حقوق و مزایای مدیران شورا و شهرداری این است که پرداختی‌ها خلاف قانون نباشد و انتشار عمومی احکام حقوقی نیز می‌تواند به کاهش احتمال بروز تخلفات کمک کند. البته ما با وقوع هرگونه تخلفی مخالفیم و معتقدیم با تمام تخلفات باید به صورت قانونی برخورد شود.

سروری در پاسخ به این سوال که براساس قانون و مصوبات شورا آیا باید «فیش حقوقی» مدیران شهرداری در سامانه شفافیت منتشر شود یا انتشار «احکام حقوقی» نیز کفایت می‌کند و آیا مدیران شورای شهر نیز مشمول موضوع انتشار عمومی حقوق و مزایا می‌شوند یا خیر، توضیح داد: جزئیات حقوقی این مساله که حقوق و مزایای چه کسانی باید به چه شکلی در سامانه شفافیت منتشر شود، موضوعی است که در کمیته شفافیت شورای شهر تهران در حال پیگیری است و مسلما به هر تکلیفی که قانون در این زمینه مشخص کرده باشد، باید عمل شود. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی دوستان معتقدند این که فیش حقوقی اشخاص به صورت کامل و با ذکر نام آنها در سامانه شفافیت منتشر شود، شاید مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. به همین دلیل، گفته می‌شود که بهتر است مدل پرداختی به اشخاص در سامانه منتشر شود تا به این صورت هم اصل شفافیت رعایت شود و حقوق و مزایای مدیران در دسترس عموم مردم قرار گیرد و هم مشکلات شخصی برای این مدیران ایجاد نشود.

وی در پایان تصریح کرد: برداشت خود من این است که بهتر است شهرداری تهران احکام حقوقی مدیران شورا و شهرداری را بدون ذکر نام در سامانه شفافیت منتشر کند تا عموم مردم در جریان پرداخت‌های مدیریت شهری قرار بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها