کد خبر: 614366
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۱۸:۵۰:۱۴
| |

روزنامه آرمان امروز مطرح کرد؛

افراد صاحب‌نفوذ و وزارتخانه‌ها؛ مانع جدی افشای لیست ساختمان‌های ناایمن

روزنامه آرمان امروز نوشت: بسیاری شهرداری را تحت فشار می‌گذارند که لیست ساختمان‌ها منتشر نشود، تقریبا ۳۰ درصد از ساختمان‌ها متعلق به وزارتخانه‌هاست و ۷۰ درصد آنها که تعداد زیادی از آنها تجاری و مسکونی است متعلق به افراد صاحب نفوذ است که نمی‌گذارند لیست آنها منتشر شود.

افراد صاحب‌نفوذ و وزارتخانه‌ها؛ مانع جدی افشای لیست ساختمان‌های ناایمن
کد خبر: 614366
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۱۸:۵۰:۱۴

روزنامه آرمان امروز نقش افراد صاحب‌نفوذ در عدم افشای ساختمان‌های ناایمن و ادامه حیات آنها در تهران گزارشی دارد. 

به گزارش آرمان امروز، در سطح شهر تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که ۱۲۹ مورد آن‌ها در شرایط پرخطر و بحرانی قرار دارند. اینکه مدیران شهری در هر دوره‌ای، اقدامات و اتفاقات دوره پیش که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد را قبول ندارند، بر کسی پوشیده نیست، اما این‌بار جان هزاران نفر از مردم کلانشهر ۱۸ میلیون نفری تهران در روزها که هزاران نفر از شهرهای مختلف به ادارات و ساختمان‌های ادارای و تجاری آن مراجعه می‌کنند، در میان است. از سوی دیگر، بسیاری از ساختمان‌های ناایمن تهران متعلق به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی است که در دوره پنجم شورای شهر و با تخریب ساختمان سینا اطهر، این بحث به میان آمد، امری که هر روز انتشار اسامی به تعویق می‌افتاد و به عمر شورای شهر پنجم نرسید.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک منبع آگاه در شهرداری تهران نوشت: بسیاری از ساختمان‌های ناایمن متعلق به افراد صاحب نفوذ و وزارتخانه‌ها است و آنها اجازه انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن را نمی‌دهند. بسیاری شهرداری را تحت فشار می‌گذارند که لیست ساختمان‌ها منتشر نشود، تقریبا ۳۰ درصد از ساختمان‌ها متعلق به وزارتخانه‌هاست و ۷۰ درصد آنها که تعداد زیادی از آنها تجاری و مسکونی است متعلق به افراد صاحب نفوذ است که نمی‌گذارند لیست آنها منتشر شود.باید اراده‌ای فراتر از شهرداری پشت ماجرا باشد و در یک طرح ضربتی این ساختمان‌ها پلمب و تخریب شوند و گرنه به‌زودی شاهد عمل کردن این بمب‌های ساعتی در تهران خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها