کد خبر: 613706
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۰۰:۱۲
| |

اعزام ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال به حج؛ مسن‌ترین زائر ایرانی چند ساله است؟

رئیس مرکز پزشکی هلال احمر با اشاره به میانگین سنی زائران حج تمتع گفت: ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند ولی همه استطاعت جسمی آنها محرز شده است.

اعزام ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال به حج؛ مسن‌ترین زائر ایرانی چند ساله است؟
کد خبر: 613706
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۰۰:۱۲

 سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهارداشت: پیشگیری از بیماری‌ها در میان زائران بسیار حائز اهمیت است و عملیات حج که شروع می‌شود مدت‌ها قبل جهت آمادگی لازم فراهم می‌شود و مرکز پزشکی حج مسئول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حج است و معاینات زائران را هم بر عهده دارد.

به گزارش مهر، وی افزود: معاینات امسال تغییر داشت و احراز استطاعت جسمی و روانی زائران را انجام و پزشکان معاینه کننده افزایش و الزاماً همه به حج اعزام نمی‌شود و ۴۵۸ پزشک معاینات زائران را انجام و بیش از ۲۰۰ نفر مشرف به حج خواهند شد.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائران بالای ۶۰ سال پارسال از تشرف باز ماندند طبق اعلام و ابلاغ عربستان ولی امسال میانگین سنی زائران بالا و بیش از ۲۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال سن ولی استطاعت جسمی آن محرز شده است.

مرعشی گفت: مسن‌ترین زائر امسال ۱۱۱ و کوچک‌ترین زائر ۹ ماهه است و تعداد زائران مشابه سال ۹۸ است. همچنین خرید دارو انجام و تحویل هواپیمایی شده است.

وی گفت: فردا شب پیش پرواز عوامل اجرایی صورت می‌گیرد. سوم خرداد هم نخستین اعزام زائران صورت می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها