کد خبر: 613553
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۵۹:۰۸
| |

سرپرست حجاج ایرانی:

نیمی از ثبت‌نام کنندگان 15 سال حج پیش باید 15 سال دیگر در نوبت بمانند

سرپرست حجاج ایرانی گفت: حدود ۲ میلیون نفر طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ برای انجام فریضه حج ثبت نام کرده‌اند که نیمی از آنها مشرف شده‌اند.

نیمی از ثبت‌نام کنندگان 15 سال حج پیش باید 15 سال دیگر در نوبت بمانند
کد خبر: 613553
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۵۹:۰۸

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج روز جمعه و در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۲ خراسان رضوی افزود: حدود ۲ میلیون نفر طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ برای انجام فریضه حج ثبت نام کرده اند که نیمی از آنها مشرف شده اند و احتمالاً تا ۱۵ سال دیگر امکان مشرف شدن بقیه زائران با توجه به ظرفیت اختصاص یافته از سوی عربستان، طول می‌کشد.

به گزارش شفقنا، وی بیان کرد: بر همین اساس و برای اینکه، امکان اعزام تعداد بیشتر زائر وجود داشته باشد، سعی شد تا حد امکان از تعداد عوامل اجرایی کاسته شود تا امکان حضور زائران بیشتری در سفر سال جاری و همچنین در سالهای آینده فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اعزام زائران از سوم خرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: آخرین کاروان حجاج ایرانی هم پس از انجام اعمال، سوم مرداد به کشور باز می گردند و طول عملیات حج ۶۲ روز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: حجاج باید در این سفر معنوی از خود خواهی به خدا خواهی برسند و بر همین اساس در کنار سایر حجاج مسلمان از سایر نقاط جهان به عبادت بپردازند.

آقای نواب گفت: باید ساده زیستی را در این سفر تجربه کرد و خود کنترلی را با رعایت محرمات در زمان احرام تمرین کنیم.

وی بیان داشت: حجاج به جای بازار گردی، باید بیشتر به عبادت و راز و نیاز به درگاه احدیت بپردارند، بر این اساس باید برای هر روز خود در این سفر معنوی برنامه داشته باشیم.

آقای نواب بیان کرد: حجاج باید مطالعه برای انجام برنامه معارفی و مناسک را در برنامه خود داشته باشند، زیرا مناسک، جزیی از روش اعمال دینی محسوب می‌شود. همچنین همیاری و تعاون توسط حجاج مد نظر قرار گیرد.

در پایان این همایش آموزش مناسک حج به صورت عملی و نمادین با حضور جمعی از زائران و کارگزاران حج برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها