خالی بودن کمتر از 2 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع/ تعداد انصرافی‌ها به 335 نفر رسید

با تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع، روند ثبت‌نام از مشمولان ادامه دارد و حدود 2 درصد ظرفیت‌ها خالی است. البته با وجود تأکید مسؤولان به تأخیر نینداختن این سفر معنوی، 335 نفر از مشمولان، از تشرف به حج امسال انصراف دادند.

خالی بودن کمتر از 2 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع/ تعداد انصرافی‌ها به 335 نفر رسید
کد خبر: 553877
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۸:۵۴:۴۰

ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع که از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تاکنون ۳۵ هزار و ۵۲۷ نفر ثبت‌نام خود را قطعی‌ کرده‌اند.

​به گزارش فارس، علاوه بر این، با توجه به اینکه تا زمان پرداخت هزینه کامل حج تمتع، ثبت‌نام قطعی انجام نمی‌شود، ۱۲۳ نفر منتظر پرداخت هزینه حج تمتع هستند و کاروان مد نظر خود را رزرو کرده‌اند.

همچنین با وجود تأکید رئیس سازمان حج و زیارت به انصراف ندادن از حج تمتع سال جاری به دلیل نامشخص بودن هزینه حج آینده، ۰.۹ درصد مشمولان حج تمتع ۱۴۰۱ یعنی ۳۳۵ نفر از تشرف به این سفر معنوی منصرف شدند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از زائران کشورمان در قالب ۲۹۶ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شون که بر اساس محدودیت سنی اعمال شده از سوی سعودی‌ها، همه زائران امسال باید متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به قبل باشند. اولویت اعزام نیز از سوی سازمان حج و زیارت از اول مرداد ۱۳۸۶ به قبل است که البته در برخی از استان‌ها این زمان به نیمه مرداد ۱۳۸۶ به قبل اعلام شده است.

اعزام زائران نیز از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود و عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ با بازگشت همه زائران تا هفتم مردادماه به پایان می‌رسد.

 هزینه حج تمتع سال جاری به صورت متوسط ۳۷ میلیون تومان است که این مبلغ با ارز ۹ هزار تومانی اختصاص یافته به حج تمتع ۹۹ محاسبه شده است.

ویزای برخی از عوامل اجرایی امروز صادر و اولین گروه امشب به عربستان اعزام می‌شوند تا از این طریق روند ارائه خدمات به زائران سرعت گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها