کد خبر: 613243
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۹:۵۰:۱۴
| |

اعتراض روزنامه دنیای اقتصاد از احتمال قطعی سراسری اینترنت در روزهای برگزاری امتحانات نهایی

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که کارشناسان بر بی‌اثر بودن قطعی اینترنت به عنوان راهکارهایی برای جلوگیری از تقلب تاکید دارند اما گویا همچنان این گزینه روی میز است؛ آن هم بی‌توجه به تبعات و ضررهایی که می‌توانند علاوه بر مختل کردن زندگی مردم، کسب‌وکارهای فعال بر بستر اینترنت را هم نشانه بروند.

اعتراض روزنامه دنیای اقتصاد از احتمال قطعی سراسری اینترنت در روزهای برگزاری امتحانات نهایی
کد خبر: 613243
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۹:۵۰:۱۴

روزنامه دنیای اقتصاد از احتمال قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری امتحانات نهایی مدارس خبر داده و در همین حال از این سیاست انتقاد کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، کارشناسان معتقدند که با توجه به تصمیمات گذشته، این امکان وجود دارد که اینترنت بین‌الملل در روزهای امتحانات نهایی قطع شود، اما قطعی اینترنت نمی‌تواند از تقلب جلوگیری کند و تنها هزینه هنگفتی را به کاربران و کسب‌وکارها تحمیل می‌کند.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به نقل از حامد بیدی یکی از فعالان حوزه فناوری در خصوص احتمال قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری امتحانات نهایی نوشته است:«بسیاری از ساختمان‌هایی که کنکور در آنها برگزار می‌شود، اداری هستند و خیلی از آنها کسب‌وکارشان روی بستر اینترنت انجام می‌شود. اینترنت فقط برای سرگرمی نیست و امورات مردم از طریق آنها می‌گذرد. آن‌طور که پیداست پیش‌فرض این است که کسب‌وکارها نباید از شبکه موبایل استفاده کنند و آن را به عنوان بستری پایدار بشمرند. فکر می‌کنم تعمدی پشت این ماجراست که آنهایی که کاربر حرفه‌ای اینترنت هستند، مجبور شوند به سمت گزینه‌های دیگر حرکت کنند.»

روزنامه دنیای اقتصاد در پایان یادآور شده است: در حالی که کارشناسان فنی در ماه‌های اخیر بارها بر بی‌اثر بودن قطعی اینترنت به عنوان راهکارهایی برای جلوگیری از تقلب در آزمون‌های سراسری تاکید کرده‌اند، اما گویا همچنان این گزینه به عنوان راهکار جدی روی میز مسوولان نهادهای آموزشی کشور وجود دارد؛ آن هم بی‌توجه به تبعات و ضررهایی که می‌توانند علاوه بر مختل کردن زندگی مردم، کسب‌وکارهای فعال بر بستر اینترنت را هم نشانه بروند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها