کد خبر: 612363
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۰۹:۲۷:۴۶
| |

معاون قضایی قوه‌قضاییه:

بایدن فاصله بین وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم کاهش یابد

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: فاصله زمان وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم باید کاهش یابد و احکام نیز مستدل، مستند، متقن و صحیح باشند.

بایدن فاصله بین وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم کاهش یابد
کد خبر: 612363
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۰۹:۲۷:۴۶

حجت الاسلام صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه روز جمعه در جلسه مشترک با رییس کل دادگستری مازندران در ساری با تاکید بر لزوم تسریع در دادرسی‌ها و صدور احکام، کاهش فاصله زمانی وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم را مورد توجه قرار داد و افزود: رای قاضی باید مستدل، مستند، متقن و صحیح باشد.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: قضات باید با احساس مسئولیت در مسیر شرع و قانون تلاش کنند تا حق مظلومین را احیاء و قلب مظلوم را شاد نمایند و این در حقیقت مصداق بارز عبادت است.

معاون قضایی قوه قضاییه با یادآوری این مطلب که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل بوده است، گفت: امروز افرادی در قوه قضاییه فعالیت می کنند که از لحاظ رتبه علمی و تحصیلات دانشگاهی در سطح بسیار بالایی هستند که می‌طلبد قضات در حوزه فعالیت‌های قضایی و صدور احکام نیز اهتمام و دقت ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام عالی قضایی گفت: احکام ورشکستگی باید از لحاظ صحت و سقم از سوی مسئولین ذیربط مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرد و اگر صدور احکام حوزه ورشکستگی صحیح انجام شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات این حوزه، با دستور ریاست قوه قضاییه، شورای راهبردی ورشکستگی نیز در مرکز تشکیل شده است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی به هیچ وجه آزادی سارقین و افرادی که آرامش روانی مردم را در جامعه بر هم می زنند نیست، ادامه داد: افرادی هستند که در زندان اصلاح شده و توبه کرده اند که باید موجبات آزادی این افراد در چارچوب قانون فراهم شود.

این مقام عالی قضایی گفت: طی بازدید از زندان ها، مددجویانی که شرایط اولیه بهره مندی از عفو را دارند باید شناسایی شده و پرونده آن‌ها جهت تصمیم گیری در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها