کد خبر: 612275
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ۱۸:۳۰:۱۷
| |

روزنامه هم‌میهن مطرح کرد:

اصلی‌ترین دلیل فیلترینگ چیست و چرا فیلترگذاران هنوز فیلتر می‌کنند؟

روزنامه هم میهن نوشت: اصلی‌ترین علت و دلیل فیلترینگ، نه محدود کردن دسترسی افراد به اطلاعاتی خاص، که نگاه داشتن تمایز و مرز میان گفتار رسمی از گفتار غیررسمی است. آنها با فیلترگذاری قصد دارند که نشان بدهند در یک حیطه گفتمانی مشخص، مرز تمایزگذار میان سخن مشروع و نامشروع چیست و مهم‌تر از آن اینکه چه‌کسی است که این مرز را مشخص می‌کند.

اصلی‌ترین دلیل فیلترینگ چیست و چرا فیلترگذاران هنوز فیلتر می‌کنند؟
کد خبر: 612275
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ۱۸:۳۰:۱۷

روزنامه هم‌میهن مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل فیلترینگ را حفظ تمایز گفتار رسمی از گفتار غیررسمی دانسته است.

به گزارش هم‌میهن، چرا فیلترگذاران کماکان فیلتر می‌کنند؟ آیا آنها نمی‌دانند که این‌کار از نظر اخلاقی نادرست است؟ یا حتی از منظر کارکردی، آیا تصور نمی‌کنند که تلاش‌های‌شان برای محدود کردن دسترسی افراد و حدگذاری بر انتخاب‌های ایشان، نه فقط ناموفق است بلکه آنها را بیشتر به دور زدن فیلترها مصمم می‌کند؟ فهمیدن این نکات که کار سخت و دشواری نیست و نیاز به فرآیندهای پیچیده استدلال‌ورزی، تفکر و تأمل ندارد. پس چرا فیلترگذاران هنوز فیلتر می‌کنند؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت و دلیل فیلترینگ، نه محدود کردن دسترسی افراد به اطلاعاتی خاص، که نگاه داشتن تمایز و مرز میان گفتار (discourse) رسمی از گفتار غیررسمی است. آنها با فیلترگذاری قصد دارند که نشان بدهند در یک حیطه گفتمانی مشخص، مرز تمایزگذار میان سخن مشروع (قابل بیان) و نامشروع (غیرقابل بیان) چیست و مهم‌تر از آن اینکه چه‌کسی است که این مرز را مشخص می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها