کد خبر: 612152
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۴:۰۷:۳۲
| |

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان:

به‌برکت قانون اساسی متعالی نظام، برای حل مشکلات کشور بن‌بستی وجود ندارد

دبیر شورای نگهبان گفت: به برکت قانون اساسی متعالی جمهوری اسلامی ایران، برای حل مشکلات کشور در هیچ سطحی بن‌بست وجود ندارد و همگان باید برای طی کردن مسیرهای قانونی و احترام به قانون تلاش کنند.

به‌برکت قانون اساسی متعالی نظام، برای حل مشکلات کشور بن‌بستی وجود ندارد
کد خبر: 612152
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۴:۰۷:۳۲

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در جلسه این شورا ضمن تسلیت به مناسبت ایام وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به فضلیت‌های این محدث بزرگ شاشاره کرد و گفت: ایشان از محدثین بزرگ و از اصحاب امام جواد و امام هادی علیهم السّلام بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی با بیان اینکه مداومت در زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) همواره مورد تاکید بزرگان بوده است، افزود: ایشان عالمی ولایتمدار و مبارز بود که به دلیل خفقان دوران عباسی و دشمنی سخت آنان با شیعیان، مجبور به هجرت شدند و به شهرری هجرت کردند و سرانجام در همین شهر درگذشتند که البته برخی آن حضرت را شهید و مسموم‌شده نیز می‌دانند.

آیت‌الله جنتی مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر دانستن فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار با فضیلت زیارت سیّدالشهدا (ع) توسط حضرت امام هادی(ع) دانست و تصریح کرد: این نکته که شخصیتی مانند عبدالعظیم حسنی(ع) به خدمت حضرت امام هادی(ع) می‌رسید و عقاید خود را به آن امام بزرگوار عرضه می‌کرد، حاوی آموزه‌های بسیاری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین این آموزه‌ها ولایتمداری ایشان است، خاطرنشان کرد: در حقیقت این محدث بزرگ و عالم برجسته، اعتبار اجتماعی و علمی خود را برای معرفی جایگاه امامت هزینه کرد.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به برخی مسائل روز گفت: به برکت قانون اساسی متعالی جمهوری اسلامی ایران، برای حل مشکلات کشور در هیچ سطحی بن‌بست وجود ندارد و همگان باید برای طی کردن مسیرهای قانونی و احترام به قانون تلاش کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها