کد خبر: 611816
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۲۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

موثرترین راهکاری که موفقیت شما در امتحانات‌ را تضمین می‌کند

صبحانه، ناهار یا وعده غذایی که پیش از رفتن به جلسه امتحان می‌خورید تاثیر زیادی در بهبود عملکرد مغزتان برای به خاطر آوردن پاسخ سوالات دارد.

موثرترین راهکاری که موفقیت شما در امتحانات‌ را تضمین می‌کند
کد خبر: 611816
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۲۳:۳۰:۰۰

حتماً با خودتان فکر می‌کنید چه فرقی می‌کند قبل از امتحان چه ماده غذایی‌ای بخوریم؟ شاید باور نکنید اما صبحانه، ناهار یا وعده غذایی‌ که پیش از رفتن به جلسه امتحان می‌خورید تاثیر زیادی در بهبود عملکرد مغزتان برای به خاطر آوردن پاسخ سوالات دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، بسیاری از محصلان به خاطر استرس ناشی از امتحان پیش از رفتن به جلسه امتحان چیزی نمی‌خورند و گاهی ترجیح می‌دهند آن زمانی را که قرار است صرف خوردن وعده غذایی کنند به مرور برخی از مباحث درسی اختصاص دهند. بماند که درس خواندن در واپسین لحظات قبل از امتحان هیچ کمکی به یادآوری مطالب نمی‌کند، اما خوردن یک غذای مفید با قند و کالری کافی به دانش‌آموز کمک می‌کند آنچه را برای یادگیری آن زحمت کشیده بهتر به خاطر بیاورد. همچنین خوردن وعده غذایی کامل پیش از امتحان از بروز سرگیجه و تهوع ناشی از افت فشار و استرس نیز جلوگیری می‌کند. در بسیاری از موارد دیده شده که دانش‌آموز به خاطر ضعف دچار حالت تهوع شده و حتی نتوانسته به سوالاتی که قبلاً به خوبی یاد گرفته بوده پاسخ دهد. بنابراین تغذیه پیش از امتحان بسیار مهم است.

در اینجا قصد داریم خوراکی‌هایی را که خوردن‌شان در روز امتحان به شما کمک‌ می‌کند تا هم حافظه‌تان بهتر عمل کند و هم از استرس‌تان کاسته شود معرفی کنیم.

تخم‌مرغ آب‌پز یا نیمرو

صبحانه تخم مرغ

خوردن یک عدد تخم‌مرغ آب‌پز یا نیمرو به دلیل داشتن امگا۳ بسیار مفید است. تخم‌مرغ علاوه بر حس سیری طولانی‌مدت به دلیل چربی‌های مفیدی که دارد به عملکرد حافظه نیز کمک می‌کند.

سیب

سیب قرمز

خوردن میوه‌ همیشه برای بدن مفید است با این حال خوردن برخی میوه‌ها پیش از ورود به جلسه امتحان به دلیل تحریک روده توصیه نمی‌شوند. اما سیب یک میوه مقوی و دارای فیبر است که هم قند کافی دارد و هم باعث نشاط می‌شود، علاوه بر این سیب به دلیل داشتن فیبر حس سیری می‌دهد و از ضعف جلوگیری می‌کند.

سبزیجات دارای آهن

آهن به افزایش و بهبود تمرکز بسیار کمک می‌کند، بنابراین خوردن سبزیجاتی که در آنها مقادیر زیادی آهن وجود دارد حتی در روزهای پیش از امتحان توصیه می‌شود. جعفری، اسفناج، بروکلی و... حاوی مقادیر زیادی آهن هستند.

پروتئین

خوردن مواد غذایی دارای پروتئین به بهبود عملکرد حافظه کمک می‌کند، برای مثال خوردن یک ساندویچ کوچک یا لقمه همبرگر خانگی پیش از امتحان می‌تواند مفید باشد. یا به عنوان صبحانه می‌توانید حلیم گوشت را جایگزین صبحانه خود کنید.

کنجد یا کرم کنجد

کنجد

کنجد نیاز قندی مغز را خیلی سریع برطرف می‌کند، بنابراین خوردن لقمه‌ای که در آن کنجد یا کرم کنجد وجود دارد برای دانش‌آموزان پیش از امتحان بسیار خوب است. همچنین کنجد حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب مفید برای مغز است.

گردو و سایر مغزیجات

آجیل

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند پنیر عملکرد حافظه را کند می‌کند، حالا اگر از آن دسته از افراد هستید که صبح‌ها علاقه زیادی به خوردن لقمه نان و پنیر دارید، در کنار آن گردو بخورید تا این خاصیت پنیر را از بین ببرد. خوردن گردو یا سایر مغزیجات به همراه صبحانه به دلیل داشتن فسفر برای حافظه مفید است و حس سیری زیادی به دانش‌‌آموز می‌دهد.

شهد انگور

شیره انگور

انگور دارای خواص بسیار زیادی است که یکی از این خواص بهبود عملکرد مغز است، بنابراین خوردن انگور یا شهد آن در کنار صبحانه پیش از امتحان می‌تواند بسیار مفید باشد. ضمن اینکه قند موجود در انگور باعث می‌شود از تهوع و افت فشار در حین امتحان جلوگیری شود.

آناناس

آناناس

آناناس غیرمستقیم باعث بهبود عملکرد مغز قبل از امتحان می‌شود. آب این میوه گران‌قیمت موجب ترشح هورمون سروتونین در مغز می‌شود. این هورمون تاثیر زیادی در رفع استرس و افزایش اعتماد به نفس دارد. همچنین ویتامین B موجود در آن سلامت و بهبود عملکرد مغزتان را تضمین می‌کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها