کد خبر: 547466
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۴:۴۲
| |

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی:

سؤالات «امتحانات نهایی» بدون حذفیات کتب درسی طراحی می‌شود

برگزاری امتحانات از ۱ تا ۲۸ خرداد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: امتحانات خرداد ماه به شیوه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود.

سؤالات «امتحانات نهایی» بدون حذفیات کتب درسی طراحی می‌شود
کد خبر: 547466
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۴:۴۲

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در مورد برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: با توجه به استمرار آموزش حضوری  دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره های تحصیلی به شیوه حضوری و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می شود.

به گزارش ایسنا،  محسن زارعی ادامه داد: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بارم بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و بصورت الکترونیکی به حوزه های امتحانی سراسر کشور ارسال می شود. برنامه امتحانات نهایی نیز جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده و امتحانات از یکم تا بیست و هشتم خرداد ماه با رعایت نکات بهداشتی به ویژه گندزدایی فضا و تجهیزات حوزه ها، تهویه هوای مناسب، تدارک ماسک، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و... برگزار می شود و عوامل برگزاری امتحانات با نظارت رئیس حوزه، مسئولیت حسن برگزاری این امتحانات را برعهده دارند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: از اولیای گرامی دانش آموزان انتظار می رود با فراهم کردن شرایط مناسب در ایام باقیمانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  همکاری و همراهی بیشتری مبذول کنند و بدیهی است دانش آموزان هم لازم است با برنامه ریزی و پشتکار از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

زارعی درخصوص حضور دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی گفت: این دانش آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حـوزه برگــزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضـور مراقبین، در امتـحانات شرکت می کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در پایان ضمن تاکید بر این که تنها مرجع معتبر برای اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به امتحانات و آزمون‌ها پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir  است، بیان کرد: بارم‌بندی دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات نوبت خرداد، در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قابل‌مشاهده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها