کد خبر: 611678
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۰۹:۴۹:۳۳
| |

درخواست یک عضو شورای شهر از میرسلیم: نامه خود درباره تراکم‌فروشی در پایتخت را به دستگاه قضایی ارسال کنید

یک عضو شورای شهر تهران از مصطفی میرسلیم خواست نامه خود درباره تراکم‌فروشی در پایتخت را به دستگاه قضایی ارسال کند.

درخواست یک عضو شورای شهر از میرسلیم: نامه خود درباره تراکم‌فروشی در پایتخت را به دستگاه قضایی ارسال کنید
کد خبر: 611678
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۰۹:۴۹:۳۳

 مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره صحیح یا نادرست بودن مصوبات کمیسیون ماده ۵ در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت، پیش‌داوری کرد، اما این مساله که یکی از نمایندگان محترم مجلس که نماینده شهر تهران نیز هستند، با ارسال نامه‌ای خطاب به شهردار پایتخت، نگرانی‌هایی را درباره مصوبات این کمیسیون مطرح کرده‌اند، موضوع مهمی است و شخصا به عنوان مسئول کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، احساس وظیفه کردم که این نگرانی را در قالب یک تذکر در صحن شورا خطاب به مسئولان شهرداری مطرح کنم. این تذکر به صورت مکتوب نیز برای آقای زاکانی ارسال خواهد شد تا ایشان دستور بدهند که گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در دوره جدید مدیریت شهری در کمیسیون ماده ۵، تهیه شود و به سمع و نظر اعضای شورا و به اطلاع افکار عمومی برسد. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: به آقای میرسلیم پیشنهاد می کنم با توجه به نگرانی‌هایی که در این زمینه دارند، نامه خود را برای سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی ارسال کنند. خود ما نیز در شورای اسلامی شهر از شهرداری تهران درخواست می‌کنیم که گزارش اقدامات و مصوبات دوره فعلی کمیسیون ماده ۵ را تهیه و در صحن شورا قرائت کند تا بررسی کنیم که آیا موارد مطرح‌شده در نامه آقای میرسلیم، صحیح است یا برخی موارد ممکن است ناشی از عدم اطلاع ایشان از مصوبات بوده باشد. 

اقراریان در پاسخ به اظهارات دبیر کمیسیون ماده ۵ درباره این که در دوره جدید مدیریت شهری تهران، هیچ‌گونه تخلفی در این کمیسیون رخ نداده و تعداد مجوزهای صادرشده برای بلندمرتبه سازی در پایتخت از دوره‌های گذشته بسیار کمتر بوده است، عنوان کرد: مصاحبه‌هایی که مسئولان شهرداری در این زمینه می‌کنند، الزاما نمی‌تواند اظهارات دقیقی تلقی شود، به همین دلیل ما از دوستان مدیریت شهری می‌خواهیم یک گزارش نظارتی مکتوب در این زمینه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهند، همان طور که ما نیز به صورت مکتوب از شهردار محترم درخواست کرده‌ایم که گزارش عملکرد کمیسیون ماده ۵ را به صحن شورا اعلام کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از نامه‌ای که آقای میرسلیم درباره نگرانی‌های مطرح‌شده پیرامون برخی مصوبات کمیسیون ماده ۵ در دوره جدید مدیریت شهری تهران منتشر کرده‌اند، گام دومی که می‌توان برای رسیدگی به این نگرانی‌ها برداشت، این است که به جای مطرح کردن مسائل کلی، عملکرد کمیسیون ماد ۵ در دوره جدید را براساس آمار، اطلاعات و مستندات قانونی بررسی کنیم؛ چراکه در حال حاضر و تا پیش از دریافت گزارش نظارتی مربوط به مصوبات کمیسیون ماده ۵ در دوره کنونی شهرداری، قضاوت دقیقی درباره عملکرد این کمیسیون داشت. 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به این که نیاز به پیگیری نگرانی‌های مطرح‌شده پیرامون مصوبات کمیسیون ماده ۵ از مسیر قانونی وجود دارد، به عنوان عضو و رئیس کمیته نظارت شورا وظیفه خود می‌دانم که پیرو نامه اخیر نماینده محترم مردم تهران در مجلس، این موضوع را از مسیر قانونی خود دنبال کنم. همچنین ما از کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز می‌خواهیم گزارشی را درباره عملکرد کمیسیون ماده ۵ در دوره حاضر مدیریت شهری تهیه کند و به صحن شورا ارائه دهد. 

وی در پایان تصریح کرد: کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران از این موضوع استقبال می‌کند که هم نمایندگان محترم مجلس، هم شهروندان تهرانی و هم پرسنل گرانقدر شهرداری، هرکجا که اقدامی را خارج از ضوابط و مقررات در شهرداری تهران مشاهده می‌کنند، حتما این مساله را به ما منعکس کنند تا حتما بتوانیم موضوعات را از مسیر قانونی آن دنبال کنیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها