کد خبر: 611584
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۹:۰۵:۳۰
| |

صابر جباری سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت:

در لبه پرتگاه پیری جمعیت هستیم/ بارداری در هیچ سنی خطر ندارد

به عقیده سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت بارداری در هیچ سنی خطر ندارد. به گفته او ایران در لبه پرتگاه سالخوردگی است.

در لبه پرتگاه پیری جمعیت هستیم/ بارداری در هیچ سنی خطر ندارد
کد خبر: 611584
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۹:۰۵:۳۰

 

صابر جباری سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: کشور ما در لبه پرتگاه سالخوردگی است در سال‌های پیش رو ۶ سال وقت داریم که افزایش جمعیت داشته باشیم در غیر اینصورت قابل جبران نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جباری گفت: بارداری در هیچ سنی خطر ندارد در برخی شرایط نیازمند مراقب بیشتر است، بارداری زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال پرخطر نیست و تاخیر در بارداری نیز بدون مشکل بوده و اگر سقط عمدی جنین استریل و ایمن باشد مشکلی ندارد.

جباری با اشاره به برخی از باور‌های غلط رایج در بارداری، تصریح کرد: بارداری بدون برنامه ریزی قبلی مشکلی ندارد و ۳۳ درصد بارداری‌ها بدون برنامه ریزی است.

به گفته وی، ارتقای مهارت مامایی و افزایش تعداد ماما‌ها به ازای هر ۲ مادر باردار، یک ماما نیاز است و آموزش و فرهنگ سازی زایمان طبیعی و ارائه مراقبت در قالب کارگروهی متشکل از ماما و پزشک در مراکز درمانی ضروری است.

جباری، راه اندازی مراکز مشاوره ایرانی اسلامی، تدوین راهنمای بالینی زنان باردار، استاندارد سازی خدمات مامایی، انجام بیمه خدمات مامایی، پیگیری برای افزایش نیروی مامایی را از اقدامات انجام شده دانست و اظهار کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که بدون محدودیت ماما جذب کنند

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها