هرگونه خرید و فروش حواله خودرو کلاهبرداری است

با توجه به ضوایط ثبت‌نام خودرو ازجمله ثبت‌نام براساس کد ملی متقاضی، عدم امکان خرید خودرو تا۴۸ ماه و خودروی فروخته شده یک سال در رهن شرکت است.

هرگونه خرید و فروش حواله خودرو کلاهبرداری است
کد خبر: 611562
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۶:۰۸:۲۲

هرگونه آگهی خرید و فروش حق ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه کلاهبرداری است

به گزار شرق، در حالی آگهی های خرید و فروش حق ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه در فضای مجازی رایج شده که بنابر اعلام نهادهای مسئول، کسانی که مدعی فروش حق ثبت‌نام در سامانه یکپارچه هستند کلاهبردار و متخلف هستند و خریدار هم متضرر خواهد شد.

مطابق تصمیم وزارت صمت، از سال گذشته فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت می‌گیرد و آن دسته از افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند باید در طرح‌های فروش شرکت کرده و ثبت نام های اولیه را انجام دهند.

این در حالی است که خرید و فروش حق ثبت نام در سامانه یکپارچه غیرقانونی است. تمامی ثبت نام‌ها براساس کد ملی متقاضی صورت گرفته و فرد ثبت نام کننده تا 48 ماه امکان خرید خودرو از شرکت های خودروساز را ندارد و حتی خودرو یک سال در رهن شرکت است و نمی‌توان این حق را به کسی فروخت.

سازمان حمایت در قالب اطلاعیه هایی اعلام کرده که خرید و فروش حواله غیرقانونی است و مردم نباید گرفتار آگهی‌های غیرواقعی شوند اما متاسفانه آگهی‌های تبلیغاتی عاملی شده تا مردم با پرداخت هزینه‌هایی به امید خرید خودرو آن هم زودتر از موعد باشند درحالی که چنین چیزی در عمل ممکن نیست و این آگهی‌ها برای کلاهبرداری از مردم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها