کد خبر: 605203
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۲:۴۰:۵۱
| |

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس:

مطابق اصل نهم قانون اساسی، قانون‌گذار اختیار به چالش کشیدن آزادی‌های مشروع جامعه را ندارد

به گفته یک نماینده مجلس برخی از رویکردهای دولت موجب تورم لجام گسیخته شده است.

مطابق اصل نهم قانون اساسی، قانون‌گذار اختیار به چالش کشیدن آزادی‌های مشروع جامعه را ندارد
کد خبر: 605203
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۲:۴۰:۵۱

معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره رفتار یک آمر به معروف با دو زن در شهر طرقبه گفت: در این که حجاب از احکام الهی است تردیدی وجود ندارد اما این روش برخوردها چه سنخیتی با آموزه‌های دینی اسلام دارد؟ چه سنخیتی با رویه‌ پیامبر اسلام که پیامبر رحمت است، دارد؟ 

به گزارش ایلنا، سعیدی گفت:به جد معتقدم هرجا که حساسیت مسئولین نسبت به موی دختران از پدیده‌های ارتشاء، اختلاس، زباله‌گردی، بی‌عدالتی و ربا که در بانک‌های ما بیداد می‌کند بیشتر می‌شود، حتما و حتما ما از آموزه‌های واقعی دین اسلام، امامین انقلاب و گفتمان عدالت فاصله گرفته‌ایم. 

وی درباره این‌که برخی نمایندگان با رفتارها و اظهارنظرهای‌شان و طرح‌هایی که به مجلس می‌آورند باعث بیشتر عصبانی کردن مردم شده‌اند، آیا این رفتار به جای انجام کار فرهنگی درست است، گفت: واقعا برای من جای سوال است که فردی از همکاران ما مطرح می‌کند برای حجاب و بدحجابی جریمه ۳ میلیاردی در نظر گرفته شود در حالی که دیه یک انسان ۹۰۰ میلیون تومان است! 

سعیدی گفت: مضاف بر این‌که مطابق اصل نهم قانون اساسی چنین اختیاری به قانون‌گذار هم داده نشده که آزادی‌های مشروع جامعه را حتی با وضع قانون  بخواهد دچار چالش کند از طرفی اگر قرار است ما فرجه بگذاریم برای دولت که ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت این کار را انجام دهد طبیعتاً این اهرم نظارتی را باید بر حوزه‌های معیشتی بگذاریم.

سعیدی گفت: امسال علیرغم اینکه تورم بالای ۴۰درصد را شاهد هستیم افزایش حقوق کارگران ۲۷ درصد است و این یعنی این‌که مشخصا سفره مردم بسیار کوچک‌تر می‌شود. در چنین شرایطی این کاملا انتظار  به حقی است که مردم از نمایندگان خودشان دارند که به فکر مسائل معیشتی و اقتصادی باشند چرا که جایگاه ما صرفا و صرفا به وسلیه خواست مردم است، لذا روی این حساب معتقدم چنین رفتارها، صحبت‌ها و رویکردهایی بیشتر و بیشتر باعث ناراحتی مردم می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها