کد خبر: 604620
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۱:۲۲:۳۸
| |

افزایش 6درصدی فوتی‌های تصادف در نوروز امسال

به گفته مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از زمان آغاز تعطیلات تا به امروز تعداد فوتی‌های تصادفات نوروزی نسبت به نوروز ١۴٠١ رشد ۶ درصدی داشته است

افزایش 6درصدی فوتی‌های تصادف در نوروز امسال
کد خبر: 604620
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۱:۲۲:۳۸

فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: وجود اشکالاتی در سطح جاده‌ها از زمان ساخت را انکار نمی‌کنیم اما همین بی‌تجربگی و بی احتیاطی رانندگان در این اشکالات نهان و آشکار جاده‌ها خود را نشان می‌دهد و منجر به تصادفات با آسیب‌های غیر قابل جبران می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: از سوی دیگر رانندگان حرفه‌ای هم درگیر خطاهای رانندگان غیرحرفه‌ای می‌شوند و شاهد افزایش تصادفات می‌شویم. 

مهریاری با بیان اینکه آسیب شناسی‌های انجام شده از تصادفات نوروز ١۴٠٢ نشان می‌دهد عمده این تصادفات از نوع واژگونی هستند، گفت: تصادفات واژگونی چند عامل مشترک دارند که مهمترین آن، سرعت بالا است که باعث کاهش زمان فرصت عکس‌العمل راننده در بروز خطرات و عدم توانایی کنترل خودرو می‌شود که به ویژه در شرایط بارندگی تصادفات از نوع واژگونی رخ می‌دهد. 

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۴۵ درصد تصادفات ثبت شده در ایام نوروز از نوع تصادفات واژگونی بوده‌اند، تاکید کرد:عمدتا به دلیل ایمن نبودن وسیله نقلیه این تصادفات منجر به جرح و فوت سرنشینان می‌شوند. 

وی با بیان اینکه از زمان آغاز تعطیلات تا به امروز تعداد فوتی‌های تصادفات نوروزی گزارش شده از پلیس به بیش از ۵٠٠ نفر رسیده است که این میزان تصادفات نسبت به نوروز ١۴٠١ رشد ۶ درصدی داشته ، گفت: در حالی که کشته‌های تصادفات نوروزی به روزانه حدود ۵٠ نفر رسیده است عدد در ایام عادی عمدتا بین ١۵ تا ٢٠ نفر است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها