کد خبر: 604526
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۵:۰۳
| |

بهار تهران امسال گرم خواهد بود

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه تهران هفتمین استان در کشور است که بیشترین کاهش درصد تامین بارش سال آبی را نسبت به بلند مدت دارد گفت: دمای هوای تهران طی سه ماه آینده بین ۰.۵ تا ۱ درجه بیش از نرمال و بارش‌ها در حد کمتر از نرمال خواهد بود.

بهار تهران امسال گرم خواهد بود
کد خبر: 604526
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۵:۰۳

مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران، گفت: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه بالاتر از نرمال برآورد شده و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در نیمه‌شمالی استان حد نرمال و در نیمه‌جنوبی استان کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، او گفت: حتی در خوشبینانه ترین حالت و نرمال بودن بارش طی فروردین و اردیبهشت نیز این شرایط نمی‌تواند مساله کمبود و کاهش بارش انباشته شده را جبران کند.

وی درباره وضعیت بارندگی در اسفندماه گفت: تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که طی اسفند ماه ۱۴۰۱ ، حدود ۲۳ میلی‌متر باران (به‌صورت پهنه‌ای) در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش ۳۲ درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلند مدت است. این موضوع در حالی است که از ابتدای سال زراعی تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ ، تنها ۱۰۳ میلیمتر باران (به‌صورت پهنه‌ای) در استان تهران اتفاق افتاده که ۴۰ درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می‌دهد.

به گفته غلامی اکثر استان‌های کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند به گونه‌ای که از ابتدای سال زراعی تا پایان اسفند ۱۴۰۱، کل کشور با کاهش ۱۵ درصدی بارش روبرو بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها