شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

جابجایی بیش از 2.5 میلیون مسافر دریایی در دو هفته

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، از 24 اسفند تا 8 فروردین، ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۸ مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه جا شده‌اند.

جابجایی بیش از 2.5 میلیون مسافر دریایی در دو هفته
کد خبر: 604512
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۳:۳۵:۴۶

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تردد مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۸ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این بازه ۱۴ روزه، تاکنون بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با حمل و نقل عمومی سفر کرده‌اند که از این میزان ۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۰۳ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا شده‌اند.

به گزارش مهر، افندی‌زاده گفت: از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۳ درصد، مینی‌بوس‌رانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

افندی‌زاده درباره میزان سفرها از طریق سایر شقوق حمل‌ونقل گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی جابه جا شده‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۵۰ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه جا شده‌اند.

افندی‌زاده متوسط تردد بین استانی در این ۱۴ روز را ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۶۸ وسیله نقلیه اعلام کرد و افزود: در همین مدت ۳۰ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۶۵ دستگاه وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند که به دلیل بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا با رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان‌های اردبیل با ۳۱ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد و ایلام و کرمان با ۱۵ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها