کد خبر: 603436
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۱۰:۴۱:۱۳
| |

۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : در هفته جاری ۱۰ مورد ریزش کوه و سقوط تخته سنگ از ارتفاعات به کف جاده چالوس - کرج محدوده کندوان گزارش شده و بسیار نگران کننده است .

۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان
کد خبر: 603436
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۱۰:۴۱:۱۳

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از محور کندوان در گفت و گو با خبرنگار افزود : با اینکه پیش از اجرای طرح سفرهای نوروزی عملیات لق گیری در نقاطی از این مسیر ارتباطی از جمله محدوده هزار چم ، ولی آباد انجام گرفت متاسفانه به علت بارندگی شدید ، بارش برف و ترافیک سنگین سبب ریزش کوه و سقوط سنگ از ارتفاعات به کف جاده شد .

به گزارش ایرنا، وی بیان داشت : یکی از علت های حجم بالای ترافیک افزون بر استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از این مسیر ، ریزش کوه و سقوط سنگ هم در بروز این معضل بی تاثیر نبوده است و یکی از علت های حضور مسوولان کشوری به ویژه جانشین پلیس راه کشور و استانی برای بازدیدو آشنایی با مشکلات این جاده به همین خاطر بوده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : متاسفانه شب گذشته به علت سقوط سنگ به روی یک خودرو پژو پارس در محدوده ولی آباد کندوان متاسفانه یک مادر و فرزند در دم جان باختند و سه نفر دیگرهم مصدوم شدند.

درزمان حاضر بنا به گفته رییس پلیس راه کندوان این محور ارتباطی حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز پس از پاکسازی مصالح و ضایعات کوهی به روی مسافران و گردشگران نوروزی باز است .

محمدی شیرکلایی همچنین با اشاره به پرآب شدن رودخانه ها و احتمال طغیان و جاری شدن سیل به مسافران و گردشگران نوروزی توصیه کرد : از هرگونه اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند .

به گفته این مسوول استانی ، در زمان حاضر باتوجه به ادامه بارندگی تا پایان امروز هماهنگی های لازم با دست اندرکاران ذیربط به منظور پناه دادن به مسافران و گردشگران برای اسکان افزون بر باشگاه های ورزشی ، اردوگاه ها و مسجدها هم در زمان بارندگی صورت گرفته است .

وی بیان داشت : در زمان حاضر تردد در سه محور هراز ، سواد کوه و کندوان در مازندران برقرار است.

به گفته فرمانده پلیس راه کندوان در زمان حاضر روزانه ۲۵ هزار خودرو از این محور کوهستانی و پرتردد کشور عبور می کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها