کد خبر: 604193
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۰۹:۳۷:۲۳
| |

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران:

چون مردم به گدایان پول می‌دهند، زیاد شده‌اند نه به‌خاطر فشار اقتصادی

به گفته احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران حدود یک الی دوماه گذشته بین ۸۰۰ تا هزار متکدی را در شهر تهران شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

چون مردم به گدایان پول می‌دهند، زیاد شده‌اند نه به‌خاطر فشار اقتصادی
کد خبر: 604193
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۰۹:۳۷:۲۳

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سطح شهر تهران یک اقتصاد کف خیابان است که این اقتصاد کف خیابان همیشه باعث جذب متکدی می‌شود. یعنی تا وقتی که پول هست و مردم در کف خیابان به این افراد پول می‌دهند، این متکدیان نیز در خیابان هستند، حتی اگر ما صدبار هم این‌ها را جمع‌آوری کنیم باز هم این افراد هستند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: البته موضوعات مرتبط با متکدیان هم بحث‌های مربوط به خود را دارد یعنی باید با سرشبکه‌ها برخورد شود این افراد باید دستگیر و براساس قانون به زندان بروند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تورم در شهر تهران باعث افزایش تکدی‌گری شده است، گفت: کسانی که گدایی می‌کنند، افرادی نیستند که تحت فشار اقتصادی روی به این کار آورده باشند.

وی ادامه داد: این‌ها هم الان همان شرایط را دارند و تفاوتی نیست. برخی‌ها وضعیت‌زندگی‌شان سخت‌تر است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کسانی که در کارگاه‌ها کار می‌کنند از سر دارایی کار نمی‌کنند، قطعا اگر خانواده وضعیت معیشتی مناسبی داشت، کودکش را برای کار به کارگاه نمی‌فرستاد.

وی ادامه داد: بنابراین قطعا کار این کودکان از سر فقر است و این کار کودک قطعا بحث مهارت‌آموزی نیست. کودکی که در یک کارگاهی کار می‌کند و درآمد کسب می‌کند به دلیل فقر است و به دلیل مشکلات مالی خانواده است و چون سبد خانوار تکمیل نیست کودک مجبور به کار است و ما باید به آن‌ها برسیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره برنامه‌های سازمان رفاه درباره توانمندسازی کودکان کار در سال آینده گفت: طرح استعدادیابی حرفه‌اموزی و توانمندسازی کودکان کار را به دولت پیشنهاد داده‌ایم و پیگیر هستیم تا سازمان‌ها و نهادهای متولی در این زمینه به ما کمک کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها