کلانتری، معاون وزیر علوم:

باید برای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کنیم؛ نباید این حکم الهی مغفول بماند

معاون وزیر علوم گفت: حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.

باید برای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کنیم؛ نباید این حکم الهی مغفول بماند
کد خبر: 602687
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۰۸:۲۲:۰۰

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور با اشاره به تشکیل و تصویب کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی بیان کرد: کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص شدند و احکام دبیران آن ها نیز داده شد.

به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم بخش هایی از اظهارات کلانتری را در ادامه می خواندی:

  • برخی از دانشگاه ها دارای تجارب خوبی در حوزه های خاصی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند، بر اساس تجارب و ایده هایی که در این حوزه های خاص داشتند و ضرورتی که در رابطه با آن موضوع حس می شد؛ باید هم افزایی هایی شکل می گرفت که ما تصمیم گرفتیم در راستای این هم افزایی کارگروه ها شکل بگیرد.
  • درباره کارگروه ها چند هدف داشتیم که از جمله آن ها، تدقیق و تحلیل مسائل ویژه یک حوزه، تدوین نظام مسائل یک حوزه و استفاده از تجارب دانشگاه های مختلف می باشد.
  • پس از بررسی های لازم، در سه لایه ارائه راهبرد، ارائه راهکار و تدوین و طراحی آیین نامه در آن حوزه باید کار انجام گیرد.
  • نکته مهم دیگری که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد؛ مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه است.
  • حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.
  • باید کنش گری با درایت و با عقلانیت در این حوزه داشته باشیم و نباید بگذاریم تا این حکم الهی مغفول واقع شود.
  • قسمت اصلی و عمده کار در حوزه حجاب و عفاف بحث مشاوره ای و فرهنگی است و ما در این زمینه مسئولیم. باید به اندازه وسع و توانمان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها