کد خبر: 601129
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

با نمادهای سفره هفت‌سین آشنا شوید

هر کدام از سین‌های سفره هفت‌سین نماد و سمبول‌هایی هستند که اگر معانی آنها را بدانید بیشتر از چیدن سفره لذت خواهید برد. پس با ما همراه باشید.

با نمادهای سفره هفت‌سین آشنا شوید
کد خبر: 601129
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۶:۰۰:۰۰

در سفره هفت‌سین نمادهایی همچون نوزایی، باروری، روشنایی، فراوانی، ثروت و غیره دیده می‌شود. سفره هفت‌سین در بین فارسی‌زبانان ایران، تاجیکستان و افغانستان هنگام سال نو شمسی چیده می‌شود که در آن عناصری که هر کدام سمبول و نمادی است دیده می‌شود.

 به گزارش اعتمادآنلاین، هر کدام از سین‌های سفره هفت‌سین نماد و سمبول‌هایی هستند که اگر معانی آنها را بدانید بیشتر از چیدن سفره لذت خواهید برد. پس با ما همراه باشید.

سبزه، سنجد، سمنو، سرکه، سماق، سکه، سیب و سیر از جمله سین‌هایی است که در هفت‌سین سفره نوروز فارسی‌زبانان دیده می‌شود.

علاوه بر اینها تخم‌مرغ نیز سر سفره هفت‌سین گذاشته می‌شود و همین‌طور تنگ آب همراه با ماهی یا نارنج در سفره هفت‌سین قرار می‌دهند. آینه، شمع و کتاب نیز از عناصر دارای معانی در سفره هفت‌سین هستند.

سبزه نماد رویش و شروع دوباره است، بهتر است حتماً دور سبزه را با یک روبان ببندید تا آشفته به نظر نرسد و جلوه زیبایی به آن بدهد، می‌توان به جای سبزه سنبل در سفره هفت‌سین گذاشت.

سبزه

سنجد نماد روابط کاری و خانوادگی است، هرچه مقدار سنجد بیشتر باشد می‌تواند روی روابط کاری و خانوادگی شما در سال جدید تاثیرگذار باشد؛ مثلاً اگر در سال گذشته معاشرت کمی داشته‌اید امسال می‌توانید مقدار سنجد بیشتری در سفره هفت‌سین قرار دهید.

سنجد

سمنو در هفت‌سین نشانه برکت است که گفته می‌شود بهتر است در کنار آن شیرینی نیز گذاشته شود.

سمنو

سرکه نماد صبر و بردباری است. می‌توانید ظرف بزرگ‌تری برای سرکه هفت‌سین‌تان در نظر بگیرید تا صبر شما در سال جدید بیشتر شود!

سرکه

سماق به دلیل رنگ زیبایی که دارد به طلوع آفتاب شباهت دارد و به همین دلیل سمبول این است که بعد از هر سختی آسانی در راه است.

سکه نماد ثروت است، بهتر است سکه را در ظرف برنج یا گندم قرار دهید تا این ثروت با برکت همراه شود.

سیب در سفره هفت‌سین نشانه سلامت اعضای خانواده است. گفته می‌شود باید به تعداد افراد خانواده در سفره هفت‌سین سیب گذاشته شود و توصیه می‌شود سیب را در سفره هفت‌سین میل کنید و دوباره سیب جدید به جای قبلی بگذارید.

قرار دادن کتاب در سفره هفت‌سین نماد حمایت و دانش است.

سیر نماد محافظت از خانواده است و قرار دادن آن در سفره هفت‌سین چشم بد را از خانواده دور می‌کند.

تخم‌مرغ نماد باروری و تولد است. توصیه می‌شود زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند از به کار بردن تخم‌مرغ‌های تزیینی پلاستیکی و سفالی و تخم‌مرغی که داخل آن خالی شده است خودداری کنند؛ تخم‌مرغ را نیز باید به تعداد افراد خانواده در سفره هفت‌سین قرار داد.

تخم مرغ رنگی

قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت‌سین که در سال‌های اخیر با انتقادهایی همراه بوده است و بسیاری معتقد بودند ماهی قرمز هرگز در سفره هفت‌سین ایرانیان وجود نداشته، در واقع سمبول احترام به آب است؛ بنابراین می‌توانید به جای ماهی از یک تنگ آب و یک نارنج شناور در آب که سمبول جایگاه کره زمین در جهان است استفاده کنید.

گذاشتن آینه در سفره هفت‌سین برای این است که اعضای خانواده بتوانند تصویر خود را در آن ببینند و آنچه را در سال گذشته پشت سر گذاشتند به خاطر بیاورند.

هفت سین

روشن کردن شمع در سفره هفت‌سین برای از بین بردن تمام انرژی‌های منفی محیط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها