کد خبر: 601077
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۲:۲۲:۵۱
| |

واکنش وزیر کار به تعیین دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر اهمیت توجه ویژه کارفرمایان به کارگران، گفت: تصمیمی که ما درباره دستمزد کارگران می‌گیریم بر اساس اقتضائات است، اما سود عطایی که کارفرمایان به کارگران می‌کنند به جیب خودشان می‌رود.

واکنش وزیر کار به تعیین دستمزد کارگران
کد خبر: 601077
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۲:۲۲:۵۱

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، گفت: امام (ره) کارگر را حیات‌بخش تعریف کردند و فرمودند حیات جامعه مرهون کار و کارگری است. این یعنی کار و کارگر فی حد ذاته حیات‌بخش و آرامش‌بخش و اطمینان‌آور است. اگر در جامعه‌ای آهنگ کار طنین‌افکن شود آن جامعه از گزند حوادث تلخ سوءفرهنگی و اجتماعی و فقر مصون خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مرتضوی با اشاره به اینکه برای برون‌رفت از مشکلات و عمل به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان لازم است همزمان و توأمان به دو عامل کارگر و کارفرما توجه شود، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد و خروجی آن افزایش تولید، شکست‌ناپذیر کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی توأم با افزایش بهره‌وری است.

وی افزود: علاوه بر موضوع تکریم کارفرمایان برتر در سازمان تأمین‌اجتماعی، رسالت بزرگی که این سازمان دارد از نام مبارکش پیداست که عبارت است از تدارک بستر آرامش برای جامعه، رفع دغدغه‌ها و کاستن از مزاحمت‌ها و تزاحم‌ها و این نقش مهم تأمین‌اجتماعی است. در واقع تأمین‌اجتماعی یعنی تأمین معاش آبرومندانه و اگر این معاش آبرومندانه برای افراد تضمین شود، معاد افراد هم تأمین می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: تأمین‌اجتماعی بر محور کارگر و کارفرما حرکت می‌کند و در این سازمان باید به سه‌جانبه‌گرایی به شکل جدی توجه کنیم.

مرتضوی ضمن تأکید بر اهمیت توجه ویژه کارفرمایان به کارگران، گفت: تصمیمی که ما درباره دستمزد کارگران می‌گیریم بر اساس اقتضائات است، اما سود عطایی که کارفرمایان به کارگران می‌کنند به جیب خودشان می‌رود. چیزی که ما تصویب می‌کنیم نزدیک به عقل است اما "جود" کارفرما باید "جایی ببارد که آید به کار".

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها