کد خبر: 600773
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۲۱:۰۵:۲۲
| |

رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور:

اجازه بدهید پزشکان به موضوع مسمومیت ورود کنند

رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور شفاف سازی و پاسخگویی مسئولین در موضوع مسمومیت ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای کسب اعتماد مردم و آرامش بخشی به جامعه باید شفافیت و پاسخگویی سریع و دقیق در دستور کار قرار گیرد.

اجازه بدهید پزشکان به موضوع مسمومیت ورود کنند
کد خبر: 600773
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۲۱:۰۵:۲۲

به گفته حجت الاسلام والمسلمین نوراللهیان، رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور شفاف عمل کردن در حاکمیت مساوی با اعتماد عمومی است: «اگر عموم جامعه به حاکمیت اعتماد داشته باشد، همدلی و وحدتی به وجود می آید که به واسطه آن بسیاری از مشکلات – همانند دوران جنگ تحمیلی- برطرف خواهد شد. در موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز نظام می تواند در جهت شفاف سازی، پیدا کردن سر نخ ها و پیگیری موضوع از مردم یاری و کمک بگیرد.»

به گزارش خبرآنلاین، نوراللهیان درباره ابعاد حادثه مسمومیت دانش آموزان، اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان نه تنها برای والدین و خانواده بلکه برای همه مردم کشور دارای اهمیت بسیاری است لذا مسئولین مربوطه باید سلامتی دانش آموزان و عاملین و مسببان مسمومیت دانش آموزان را شناسایی کنند و از تکرار این حادثه جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: از گذشته مسئولین، شناسایی و دستگیری عاملین برخی از حوادث در کمترین زمان را به عنوان افتخارات خود مطرح می کنند لذا امروز که مسمومیت دانش آموزان به یک اتفاق ادامه دار تبدیل شده است، برای مردم قابل پذیرش نیست که پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز، مسئولین مربوطه بیان کنند که هنوز سرنخی درخصوص این حادثه پیدا نکرده اند.

نوراللهیان تأکید کرد که باید به پزشکان اجازه داده شود تا علت اصلی مسمومیت دانش آموزان را اعلام کند تا خانواده ها حداقل از ابهامی که در آن گرفتار شدند، خارج شوند و گمانه زنی ها پایان یابد.

نوراللهیان در پایان گفت: عاملان اصلی مسمومیت دانش آموزان هنوز مشخص نیست، اما ما در گذشته شاهد بودیم که «گروه‌های خودسر»، اقداماتی همچون حادثه سفارت عربستان در ایران را رقم زدند و به هر حال انتظار می رود که هر چه سریعتر با این عاملان برخورد شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها