کد خبر: 600729
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۵:۳۳:۳۰
| |

مهدی فیاضی معاون وزیر آموزش و پروش:

۲۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان افزوده شد

به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری در مدارس خارج از کشور، ۲۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان روزانه، شیفت دوم و فارسی‌آموز ایرانی و غیرایرانی افزوده شده‌است.

۲۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان افزوده شد
کد خبر: 600729
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۵:۳۳:۳۰

مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:  ۶۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع در حال تحصیل در مدارس ایران داریم و امسال ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار نفر افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته داشتیم.  

به گزارش ایسنا، فیاضی گفت: در سال تحصیلی جاری در مدارس خارج از کشور، ۲۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان روزانه، شیفت دوم و فارسی‌آموز ایرانی و غیرایرانی افزوده شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره تبلیغات موسسات خارجی و برگزاری آزمون‌های غیرقانونی در ایران برای بورسیه‌ کردن دانش‌آموزان نیز گفت: اگر مایل هستید فرزندانتان ارتباطی به خارج از کشور داشته باشند باید در سنین کار و آموزش عالی شناخت بین‌المللی‌شان تقویت شود، نیازی نیست فرزندتان را به راحتی و تنها به خارج از کشور اعزام کنید. برخی خانواده‌ها فقط یک میلیارد تومان در سال هزینه شهریه بچه‌ها و حدود یک میلیارد تومان هم هزینه پانسیون و خوابگاه‌شان را می‌پردازند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش افزود: اکنون حدود ۱۳۰۰ معلم در خارج از کشور داریم که ۱۴۰ نفرشان اعزامی هستند و مابقی نیروهای بومی و ساکن همانجا هستند. باتوجه به این وضعیت ارزی کشور، در تلاشیم بتوانیم صرفه‌جویی هم کنیم. قصد داریم آمار این ۱۴۰ معلم را به حدود ۸۰ نفر برسانیم و از معلمان ساکن کشورهای دیگر، جذب و جایگزین کنیم. ایجاد کلاس‌های چندپایه به کمبود معلم باز نمی‌گردد، بلکه به علت به حدنصاب نرسیدن جمعیت دانش‌آموزی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها