کد خبر: 598703
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۹:۳۵:۱۹
| |

محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا:

سرقت‌های خرد را جدی پیگیری می‌کنیم

رئیس پلیس آگاهی فراجا تاکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که مال مسروقه چقدر ارزش دارد. در مبارزه با تمام سرقت‌ها جدی هستیم. بنابراین تمام سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و کلان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

سرقت‌های خرد را جدی پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 598703
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۹:۳۵:۱۹

محمد قنبری گفت: برای ما فرقی نمی کند که یک‌ نفر سارق منزل باشد یا سارق خودرو یا مغازه یا سارق مسلح، ما همه این سارقان بخصوص افراد سابقه‌دار را دسته‌بندی کرده و خواهیم کرد و تحت کنترل هوشمند قرار می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: پلیس آگاهی برای دسته‌بندی سارقان و دیگر مجرمان سه موضوع را در اولویت‌بندی اقدامات خود مد نظر قرار می‌دهد که شامل جغرافیای ‌وقوع جرم، زمان وقوع جرم و نوع جرم است. در بررسی این سه موضوع نیز شاخص را بالای ۷۰ درصد در نظر می‌گیریم، یعنی بررسی می‌کنیم که ۷۰ درصد از هرکدام از جرایم در چه مکان‌هایی، ۷۰ درصد در چه زمان‌هایی و ۷۰ درصد چه نوع جرم‌هایی در این مکان‌ها و زمان‌ها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: جرایمی که در شهرستان‌های مختلف رخ می‌دهد با یکدیگر متفاوت است، یعنی ممکن است در یک شهرستان یک جرم رخ بدهد و در شهرستانی دیگر، جرمی دیگر. یعنی اگر در یک جغرافیا سرقت منزل بیشتر باشد، در آن جغرافیا اولویت ما مبارزه با سرقت منزل خواهد بود و در جغرافیای دیگری که جرم دیگری بیشتر رخ دهد، اولویت را وقوع آن جرم می‌گذاریم.

قنبری در پاسخ به سوال دیگر درباره این که آیا ماموران پلیس، کشف سرقت اموال با ارزش پایین‌تر را نیز مانند اموال ارزشمندتر به صورت جدی پیگیری می‌کنند یا خیر، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که مال مسروقه چقدر ارزش دارد.مواجه شدن با سرقت، حتی سرقت‌های خرد، آثار روانی مخربی را برای شهروندان به همراه دارد و به همین دلیل در مبارزه با تمام سرقت‌ها جدی هستیم. بنابراین تمام سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و کلان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد از سارقانی که دستگیر می‌کنیم، مربوط به سرقت‌های خرد است و این مساله نشان می‌دهد برای ما تفاوتی نمی‌کند که اموال مسروقه چقدر ارزش مادی دارد و تمام سرقت‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم اموال مسروقه حتی اگر ارزش پایینی دارند باید به سرعت کشف شوند و به مال‌باختگان تحویل داده شوند تا در این زمینه در حق شهروندان اجحافی صورت نگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها