کد خبر: 598309
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۳:۵۹
| |

وزیر بهداشت: سازمان جهانی بهداشت، ایران را تنها کشور تولیدکننده واکسن در منطقه معرفی کرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت، جمهوری اسلامی ایران را تنها کشور تولیدکننده واکسن در منطقه معرفی کرده است، گفت: با کمک نیروی انسانی متعهد، متبحر و متدین توانستیم بر کرونا پیروز شویم و این موفقیت در تاریخ پرافتخارمان ثبت شد.

وزیر بهداشت: سازمان جهانی بهداشت، ایران را تنها کشور تولیدکننده واکسن در منطقه معرفی کرد
کد خبر: 598309
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۳:۵۹

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اظهار کرد: ویروس کرونا در همه دنیا  فراگیر شد و تمام مردم دنیا را درگیر کرد اما باید دید که کدام کشور توانست به خوبی با آن مقابله کند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در همه گیری کووید ۱۹، تحریم ها علیه کشور ما برداشته نشد که این اقدام ناجوانمردانه از سوی قدرت های حاکم، در تاریخ نوشته خواهد شد و به رغم  این که در کواکس نیز مشارکت کردیم اما هیچ واکسنی به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده نشد.

عین اللهی افزود: خوشبختانه دانشمندان جوان، متعهد و متخصص ما در مجموعه های مختلف دست به کار شدند و ما توانستیم بهترین واکسن ها را تولید کنیم.

وی گفت: در آغاز دولت آیت الله رییسی تنها ۱۵ میلیون دُز واکسن عمدتا به کادر سلامت و افراد مسن تزریق شده بود اما در دولت سیزدهم به دلیل تامین مقدار کافی واکسن از طریق واردات و تولید داخل و با بسیج مردمی، واکسیناسیون سراسری صورت گرفت، به طوری‌که در روز تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می شد.

وزیر بهداشت با اشاره به رهنمودهای راهگشا و هدایت بخش رهبر معظم انقلاب گفت: صحنه هایی که در حوزه سلامت رقم خورد، در دنیا بی نظیر است. در بسیاری از کشورها، کادر سلامت از بیماران دوری می کردند اما در جمهوری اسلامی ایران جمعیت عظیم  بیماران با ایثارگری های کادر سلامت درمان شدند.

وی ضمن تاکید بر تلاش های بی بدیل حوزه داروسازی در دوران کرونا گفت: در این دوره با زحمات تلاشگران داروسازی، شش نوع واکسن با پلتفرم های مختلف در کشور تولید شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت، جمهوری اسلامی ایران را تنها کشور تولیدکننده واکسن در منطقه معرفی کرده است، گفت: با کمک نیروی انسانی متعهد، متبحر و متدین توانستیم بر کرونا پیروز شویم و این موفقیت در تاریخ پرافتخارمان ثبت شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها