کد خبر: 597452
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۳۰:۱۷
| |

اورژانس تهران اعلام کرد

افزایش بیش از 20درصدی مراجعات تنفسی در روزهای آلوده

به گزارش اورژانس تهران آمار مراجعات قلبی و تنفسی به 40 درصد می‌رسد این درحالی است که در هوای پاک این آمار 18درصد است.

افزایش بیش از 20درصدی مراجعات تنفسی در روزهای آلوده
کد خبر: 597452
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۳۰:۱۷

 «در روزهای آلوده، ماموریت‌های قلبی و تنفسی حتی به ۴۰ درصد هم ‌می‌رسد این‌ درحالی‌ است که در خرداد ماه سال جاری که هوا نسبتا پاکیزه بوده آمار مراجعه ۱۸ درصد اعلام شده است.» یان صحبت‌های یکی از مقامات اورژانس تهران است. 

به گزارش خبرآنلاین، در مقایسه‌ی ۳۳۱ روز اولیه‌ی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آمار و ارقامی می‌رسید که نمونه‌ی گل‌درشت آن وجود دو روز خطرناک و دو روز بسیارناسالم در سال ۱۴۰۱ است که سال‌ گذشته این روزها وجود نداشته است.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، در سال جاری تهران ۱۶۸روز قابل قبول ، ۱۲۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۳ روز ناسالم برای همه‌ی افراد داشته است. در مقایسه با مدت مشابه سال‌ قبل ۲۲۳ روز قابل قبول، ۱۰۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز ناسالم برای همه‌ی افراد بوده است.

 شروین تبریزی، مسئول روابط‌عمومی اورژانس تهران به خبرآنلاین می‌گوید:«عملیات قلبی و تنفسی اورژانس در ماه‌های آلوده به صورت میانگین حدود ۱۸ درصد عملیات‌های اورژانس بوده است و افزایش میزان عملیات‌های امدادی مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی حاکی از آن است که با افزایش هوای آلوده در تهران تعداد عملیات اورژانس در این مورد افزایش داشته است.»

برای افراد عادی زندگی در این هوای آلوده سخت و دشوار است که موجب سوزش گلو،کاهش دید، سردردهای مزمن و اختلال در عملکرد ریه می‌شود. از آنجایی که یکی از مولفه‌های مهم برای بهبود افراد مبتلا به بیماری قلب و تنفسی ، نفس کشیدن در هوای پاک است این شرایط آلودگی هوا بار مضاعفی بر دوش آن‌ها است.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد تاثیرات مخرب آلودگی هوا از فرق سر تا نوک پا یکسان است و تک تک سلول‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در این میان قلب و ریه بیشتر از همه آسیب ‌پذیرند. تبریزی می‌گوید: «در روزهای آلوده، ماموریت‌های قلبی و تنفسی حتی به ۴۰ درصد هم ‌می‌رسد این‌ درحالی‌ است که در خرداد ماه سال جاری که هوا نسبتا پاکیزه بوده آمار مراجعه ۱۸ درصد اعلام شده است.»

مسئول روابط‌عمومی اورژانس تهران توضیح می‌دهد: «مناطق فاطمی، آزادی و شهر ری بیشترین آمار مراجعه به اورژانس را در آلودگی هوا داشته‌اند.»

تبریزی ادامه می‌دهد:«شهروندان تهرانی بخصوص کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار این روزها در خانه بمانند همچنین دیگر شهروندان از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری و در هنگام حضور در سطح شهر ماسک سوپاپ‌دار استفاده کنند و از خوردن مایعات و سبزی و میوه غفلت نکنند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها