کد خبر: 597287
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۰:۵۰:۱۷
| |

تخریب بافت تاریخی شیراز صدای روزنامه دولت را هم درآورد:

اگر قرار به تخریب نیست چرا دستور تخلیه به مالکان دادند؟!

روزنامه ایران نوشت: اگر بناهای مسیر قرار است حفظ شوند چرا اخطاریه کتبی و شفاهی به مالکین زده و از آنها خواسته‌اند تا ملک را تخلیه کنند در غیر این صورت برق، آب و گاز آنها قطع می‌شود؟ اگر قصد تخریب ندارند چرا اجازه نمی‌دهند مالکین در خانه‌های خود بمانند؟

اگر قرار به تخریب نیست چرا دستور تخلیه به مالکان دادند؟!
کد خبر: 597287
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۰:۵۰:۱۷

روزنامه دولتی ایران هم معترض تخریب بافت تاریخی شیراز به منظور توسعه حرم شاهچراغ شده و اظهارات برخی مسئولان مبنی بر اینکه قرار نیست بافت تاریخی تخریب شود را رد کرده و نوشته: اگر قرار به تخریب نیست چرا از مالکان خواسته شده ملک را تخلیه کنند و آب و برق و گازشان را قطع کرده‌اند؟!

به گزارش ایران، وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اتخاذ یک تصمیم‌ عجیب و پرسؤال تصمیم گیری‌ درباره بافت تاریخی شیراز را به جای اداره کل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و‌ بافت‌های تاریخی معاونت میراث فرهنگی کشور به پژوهشگاه میراث فرهنگی سپرده است! آیا این واسپاری قانونی است؟ پاسخ منفی این سؤال را پیش از این جمعی از کارشناسان اداره کل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و‌ بافت‌های تاریخی معاونت میراث فرهنگی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه با محمد مهدی کلانتری گفت‌وگو کرده و به نقل از او نوشته است: مسیر ارتباطی از مسجد طبالیون تا شمال آستانه سید علاءالدین حسین روی نقشه مشاور طرح 57 هکتاری شاهچراغ نیست اما در متن مصوبه کمیسون ماده ۵آمده است. همچنین ایجاد راه ارتباطی بین 8 امامزاده در نقشه پیوست مشاور طرح نیست اما در متن مصوبه امضا شده توسط میراث فرهنگی وجود دارد. او این تفاوت را نشانه تخریب بیشتر بافت تاریخی شیراز می‌داند و می‌گوید: «تنها در صورتی این بافت تخریب نمی‌شود که میدان «پیاده‌راه» هوایی یا زیرزمینی ساخته شود! اگر روی زمین ساخته شود حتماً 35 بنا تخریب می‌شود!» کلانتری می‌پرسد: «چطور چنین پیاده‌راهی بدون تخریب بناهای تاریخی ساخته می‌شود؟ اگر بناهای مسیر قرار است حفظ شوند چرا اخطاریه کتبی و شفاهی به مالکین زده و از آنها خواسته‌اند تا ملک را تخلیه کنند در غیر این صورت برق، آب و گاز آنها قطع می‌شود؟ اگر قصد تخریب ندارند چرا اجازه نمی‌دهند مالکین در خانه‌های خود بمانند؟»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها