کد خبر: 596895
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۵:۱۸
| |

واکنش رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز به تخریب بافت تاریخی:

تعهد می‌دهم تخریبی در کار نیست!

غلامعلی ترابی به عنوان نماینده مردم شیراز، به شیرازی‌ها و همه دوستداران این شهر هم تعهد می‌دهد در اجرای طرح 57 هکتاری، هیچ اقدامی بدون هماهنگی با میراث فرهنگی و رعایت ضوابط آثار ثبت ملی و واجد ارزش تاریخی انجام نخواهد شد.

تعهد می‌دهم تخریبی در کار نیست!
کد خبر: 596895
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۵:۱۸

روزنامه خراسان با رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز درباره تخریب بافت تاریخی شیراز به منظور توسعه حرم شاهچراغ گفت‌وگو کرده و به نقل از او نوشته است: تخریبی در کار نیست، تعهد می‌دهم! 

به گزارش خراسان، غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز می‌گوید: طرح جدیدی برای بافت تاریخی شیراز مصوب نشده و همه چیز مربوط به همان طرح 57 هکتاری بافت پیرامونی حرم است که به اشتباه این برداشت ایجاد شده که قرار است 57 هکتار از بافت شهر تخریب و به مساحت آستان‌ها اضافه شود، در حالی که تاکید همه مصوبات، حفظ این بافت و تعریف کاربری‌هایی متناسب با فضای زیارتی و فرهنگی است.

او ادامه می‌دهد: شاید بخشی از نگرانی‌ها، به دلیل تجربه چند سال قبل و تخریب چند خانه تاریخی شیراز است، اما اکنون چنین چیزی مطرح نیست و همه دستگاه‌ها هم آن را تکذیب کرده‌اند. او به عنوان نماینده مردم شیراز، به شیرازی‌ها و همه دوستداران این شهر هم تعهد می‌دهد در اجرای طرح 57 هکتاری، هیچ اقدامی بدون هماهنگی با میراث فرهنگی و رعایت ضوابط آثار ثبت ملی و واجد ارزش تاریخی انجام نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها