مشاور وزیر اطلاعات:

۹۰ کشور خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند /نقش ریزپرنده‌های ایرانی در جنگ روسیه و غرب تعیین کننده است

مشاور عالی وزیر و رئیس اندیشکده مطالعات سیاسی وزارت اطلاعات گفت: ۹۰ کشور دنیا مشتری و خواهان دریافت پهپادهای ایران هستند که این وضعیت برای غربی ها و کشورهای استکباری قابل تحمل نیست.

۹۰ کشور خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند /نقش ریزپرنده‌های ایرانی در جنگ روسیه و غرب تعیین کننده است
کد خبر: 596097
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۵:۲۴:۰۸

مشاور عالی وزیر اطلاعات روز چهارشنبه در آئین رونمایی از کتاب "یاران امام(ره) به روایت اسناد ساواک، سیدحسن موسوی شالی" در قزوین گفت: امروز اقتدار دفاعی ایران و قدرت عمل آن در منطقه برای غربی ها، آمریکا و اسرائیل قابل تحمل نیست.

به گزارش ایرنا، مشاور عالی وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وضعیت از زمان تقویت ارتباط ما با شرق تشدید شد،افزود: امروز نقش ریزپرنده های ایرانی در جنگ میان روسیه و غرب تعیین کننده است و رسیدن ایران به این جایگاه برای غربی ها قابل تحمل نیست و به همین خاطر به جنگ تبلیغاتی و شناختی علیه نظام ما روی آورده اند و تلاش دارند تا جوانان ما را در فضای مجازی تهییج کنند و افکار و اذهان و باورهای مردم ما را تحت کنترل و مدیریت خود قرار دهند تا از این طریق به کشور و نظام ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه گزاره و انگاره فروپاشی و امکان براندازی نظام را حتی غربی ها و اسرائیلی ها نیز باور ندارند اما در این خصوص برای ایجاد ناآرامی در داخل ذهنیت سازی می کنند،افزود: سران بلند پایه ارتش اسرائیل گفته اند "مطمین هستیم ایرانی ها پیشرفت می کنند، آنها در مهندس معکوس و سایر زمینه های فنی عالی هستند و یا اینکه آمریکایی ها گفته اند "پنجره فرصت برای مهار ایران در حال بسته شدن است" و یا در جای دیگر یکی از ارتشیان اسرائیل گفته بود "نمی خواهیم اسم این شلوغی ها را تغییر نظام بذاریم، بلکه نامش تضعیف نظام است".

وی اظهار کرد: در کنار القائات غربی ها در زمینه براندازی، یک عده از سلبریتی ها نیز آنها را چشم بسته و بدون فکر کردن تکرار می کنند که این افراد بی سواد هستند و در عمرشان حتی ۱۰ کتاب هم نخوانده اند و چیزی از سیاست نیز نمی فهمند و با استفاده از شهرت و جایگاه خود جوانان و نوجوانان را تهییج می کنند.

این مسوول در تبیین چرایی و علل حوادث اخیر پیش آمده در کشور،گفت: شرایط جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و راهبردی منطقه ما به گونه ای است که غربی از آن به عنوان هارت لند یا قلب یا مرکز جهان نام می برند که در مختصات آن خلیج فارس و تنگه هرمز، فلات ایران و قفقاز به عنوان دروازه اتصال شرق به غرب و مرکز تمدن های بشری و مذاهب از جمله اسلام و تشیع وجود دارد.

رئیس اندیشکده مطالعات سیاسی وزارت اطلاعات ادامه داد: قاعده نانوشته مربوط به رویکرد غرب این است که دنیای غرب برای خود تعریف کرده که ایران به عنوان سرزمینی که در این منطقه راهبردی قرار دارد باید همواره تحت نفوذ و در اختیار آنها و ابرقدرت ها باشد.

مشاور عالی وزیر اطلاعات با اشاره به تلاش قدرت های استعماری به ویژه انگلیس از دوره قاجار تا پهلوی و نفوذ و تسلط آنها بر کشور در این دوران، گفت: باید نسل جوان تاریخ این سرزمین را مطالعه کنند تا بدانند که پیش از انقلاب اسلامی در این سرزمین چه خبر بوده است.

وی به وابستگی و وادادگی سران قاجار و پهلوی به کشورهای استعماری اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال رضان خان گوش به فرمان محض سفارت انگلیس، شوروی و آمریکا بود و یا اینکه دربار احمد شاه آخرین پادشاه قاجار در نامه به سفارت انگلیس عاجزانه تقاضا داشت تا انگلیسی ها حقوق عقب افتاده ۶ ماه شاه را پرداخت کنند یا اینکه محمدرضا شاه به مادرش در نامه ای از اینکه فانتوم هایی که از آمریکا خریده بدون اجازه اش در جنگ ویتنام مورد استفاده قرار می گرفته گلایه کرده یا اینکه لیست انتخاباتی شاه برای بندرعباس مورد تایید انگلیسی ها قرار نگرفته و خودشان لیست دادند.

مشاور وزیر اطلاعات با بیان اینکه این ها مواردی است که در تاریخ آمده و باید برای نسل جوان بازگو شود که این سرزمین در چه شرایطی قرار داشته است،افزود: در این شرایط که هویت ملی ما با این پیشینه غنی و کهن تحقیر شده و بازیچه غربی ها قرار گرفته بود، ملت همراه با امام خمینی(ره) برای دستیابی به استقلال، آزادی و احیای ارزش های اسلامی انقلاب کردند و شاهد حمایت قاطبه مردم و اقشار از این حرکت بودیم.

این مسوول با تبریک ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در جهان دوقطبی آن زمان که نظم مبتنی بر دولت-پایه مطرح و حاکم بودند، نظم مبتنی بر ملت-پایه را ایجاد و ملت سازی کرد.

مشاور عالی وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز جهان غرب و مستکبران از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و الهام بخشی آن ناراحتند و تحمل ندارند که صدها میلیارد دلار در کشورهای منطقه از جمله عراق هزینه کنند اما این ایران باشد که نبض قدرت و نفوذ در منطقه را در دست دارد.

وی در ادامه به راه های خنثی سازی توطئه های دشمن اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این موارد باید به ضرورت بهبود وضعیت معیشت مردم با همت بیشتر دولتمردان و همچنین ارسال پیام و مخابره قدرت نظام به دشمن در پیدا و پنهان که یکی از این موارد راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن است، اشاره کرد که در آن باید وفاق و انسجام ملی به رخ دشمنان کشیده شود.

مشاور عالی وزیر اطلاعات تصریح کرد: پرداختن به جهاد تبیین از دیگر راه های خنثی سازی توطئه های دشمنان است و در این خصوص نباید لکنت زبان داشته باشیم و باید تریبون داران، ائمه جمعه و ائمه جماعات و اهالی فرهنگ و رسانه و حزب اللهی ها پیشتاز باشند و به عوامل فتنه که دوباره به میدان آمده اند و با بیانیه هایشان نشان دادند که پیاده نظام چه کسانی هستند، پاسخ کوبنده دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) با مجاهدت های خاموش خود در حفظ امنیت و ثبات میهن اسلامی وظیفه خطیری ایفا می کنند،اظهار کرد: امروز نمی توان حتی برای یک لحظه چشم از دشمن برداشت به ویژه آنکه با رشد فناوری ها و جایگزینی آنها با منابع انسانی فعالیت های مربوط به حوزه های اطلاعاتی و امنیتی بسیار پیچیده تر شده است.

رئیس اندیشکده مطالعات سیاسی وزارت اطلاعات با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه جنگ الکترونیک از مقتدرترین کشورها به حساب می آید،افزود: اگر چه دشمن کوشید تا با حملات هکری و غیرفعال کردن سامانه های پرداخت بانکی و جایگاه های بنزین سیستم پول و انرژی ما را فلج کند اما با فعالیت های انجام شده در کم ترین زمان مشکل مرتفع و اجازه رسیدن دشمن به اهداف خود را ندادیم.

مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: اگرچه امروز با تلاش نیروهای حافظ امنیت و مجاهدت های انجام شده شاهد ناآرامی در خیابان ها نیستیم اما باید دانست که دشمن در زمینه جنگ الکترونیکی و جنگ هکرها بی وقفه تلاش دارد تا زیرساخت های ما را مورد هجمه قرار دهد و باید اذعان کرد اگرچه دشمن حرکات ناقص و محدودی در این رابطه داشته اما تاکنون ضربات مهلکی نیز به آنها وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مجاهدت و فعالیت های سربازان گمنام امام زمان(ع) در راستای حفاظت از مرزهای میهن اسلامی و حفظ امنیت کشور به دلیل ملاحظات امنیتی قابل بیان نیست اما باید اذعان کرد لحظه ای نیست که نیروهای جان بر کف میهن اسلامی از نبرد با دشمنان متوقف شوند و در همین راستا باید یاد و خاطره شهدای مدافع حریم امنیت، مدافعان حرم و دیگر شهدا را که برای حفظ امنیت و ناموس این سرزمین از خون گذشتند را گرامی بداریم.

وی در ادامه به انتشار مجموعه کتب یاران امام خمینی(ره) به روایت اسناد ساواک از سوی وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای بی بدیل انقلاب اسلامی این است که وزارت اطلاعات آن که کارکردش در ذهن عموم محدود به فعالیت های امنیتی است یک مرکز عظیم نشر فرهنگ به شمار می رود و تاکنون ۴۰۰ کتاب ماخذ را منتشر کرده و در اختیار پژوهشگران و عموم جامعه قرار داده است.

رییس اندیشکده مطالعات سیاسی وزارت اطلاعات گفت: ۱۰۰ موسسه فرهنگی و فکری ذیل وزارت اطلاعات به فعالیت می پردازند که گواهی بر این ادعاست که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است.

مشاور عالی وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به رونمایی از کتاب "یاران امام به روایت اسناد ساواک، آیت الله موسوی شالی"؛ گفت: یاد و خاطره این عالم وارسته را گرامی می داریم که از مبارزان انقلابی و یاران صدیق بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بودند، ایشان در مبارزات خود به گونه ای رفتار کردند که ساواکی مستاصل شده بودند.

وی اظهار کرد: انتشار این گونه کتب که به معرفی ابعاد شخصیتی مبارزان انقلابی از خودگذشته که در راه خدا جهاد کردند، می پردازد از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها