کد خبر: 595831
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۱:۱۸:۲۸
| |

وزیر ارتباطات:

حداکثر تا پایان دولت سیزدهم به صادرکننده خدمات فضایی در منطقه تبدیل می‌شویم

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه هدف ما این است که سال آینده یا حداکثر تا پایان دولت سیزدهم به صادرکننده خدمات فضایی در منطقه تبدیل شویم، گفت: اکنون در بین کشورهای منطقه کشوری را نداریم که به چرخه کامل صنعت فضایی آن هم به شکل بومی دست پیدا کرده باشد.

حداکثر تا پایان دولت سیزدهم به صادرکننده خدمات فضایی در منطقه تبدیل می‌شویم
کد خبر: 595831
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۱:۱۸:۲۸

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی با اعلام اینکه هدف ما این است که سال آینده یا حداکثر تا پایان دولت سیزدهم به صادرکننده خدمات فضایی در منطقه تبدیل شویم، گفت: اکنون در بین کشورهای منطقه کشوری را نداریم که به چرخه کامل صنعت فضایی آن هم به شکل بومی دست پیدا کرده باشد.

به گزارش ایرنا، زارع‌پور اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به صنعت فضایی نگاه راهبردی، فرصت سازی و اقتدار آفرین است. صنعت فضایی فقط یک صنعت نیست که بحث اقتصاد در آن مطرح باشد، بلکه در کنار این صنعت اقتدار آفرین است؛ زیرا فناوری‌هایی که در این صنعت به کار گرفته می‌شود بالاترین استانداردها را دارد.

وی تاکید کرد: قدم گذاشتن در این جایگاه کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و ما توانسته‌ایم جزو ۱۰ کشور دارای چرخه صنعت فضایی باشیم. در یک دهه گذشته این مسیر ریل‌گذاری شده و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌تری دارد و تلاش می‌کند که تمام موانع سر راه توسعه فضایی کشور را بردارد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها