کد خبر: 592683
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۳۷:۲۹
| |

سالانه ۴۵ هزار مرگ در تهران به خاطر آلودگی هوا

از نوسازی ۳۰۰هزار خودرو در سال به صفر رسیده‌ایم

وضعیت و کیفیت هوای تهران خوب نیست وکارهایی هم که می‌شود، پایه علمی ندارد طوری‌که اکنون میزان غلظت آلاینده‌ها در تهران شش برابر حد مجاز است

سالانه ۴۵ هزار مرگ در تهران به خاطر آلودگی هوا
کد خبر: 592683
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۳۷:۲۹

محمد صادق حسنوند، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، می‌گوید هرساله بر اثر آلودگی هوا، ۴۵ هزار مرگ در تهران رخ می‌دهد.

به‌گزارش ایسنا، او افزوده وضعیت و کیفیت هوای تهران خوب نیست وکارهایی هم که می‌شود، پایه علمی ندارد طوری‌که اکنون میزان غلظت آلاینده‌ها در تهران شش برابر حد مجاز است و ما از نوسازی ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده در سال به صفر رسیده‌ایم.»

ایسنا گزارش داده براساس اطلاعات  ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، شمار روزهای آلوده در دی‌ماه امسال، ۱۹ روز بود که از این تعداد هستروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

 

 سازمان جهانی شاخص آلودگی هوا، نیز گزارش داده در اولین روز بهمن، هوای همه مناطق تهران آلوده بوده و میزان آلودگی در بخش اعظمی از استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

همچنین آلودگی هوای قزوین در یک قدمی «وضعیت بنفش» است که برای همگان شرایطی خطرناک محسوب می‌شود. شاخص آلودگی هوای قزوین به ۱۹۸ پی‌پی‌ام رسیده و تنها دو واحد تا وضعیت بنفش فاصله دارد. هوای اراک، اصفهان، یزد و مناطق جنوب غرب کشور نیز روز شنبه در وضعیت «ناسالم» برای همه مردم قرار دارد.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده آلودگی شدید هوای کلانشهرهای کشور دست‌کم تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش «پروژه جهانی کربن»، ایران از لحاظ انتشار گازهای گلخانه‌ای مقام ششم را در جهان دارد و انتشار گاز دی‌اکسید کربن ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۵۰ میلیون تن بود که بیشترین رقم بعد از چین، آمریکا، هند، ژاپن و روسیه است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها