یک مقام وزارت بهداشت تایید کرد؛ مازوت‌سوزی در ۱۴ نیروگاه

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم.

یک مقام وزارت بهداشت تایید کرد؛ مازوت‌سوزی در ۱۴ نیروگاه
کد خبر: 592599
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۳:۲۰:۴۸

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم، گفت: در سال ۱۴۰۰ شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده است.

به گزارش تسنیم، عباس شاهسونی درباره وضعیت آلودگی هوا در کشور اظهار کرد: طبق برآورد انجام شده در سال گذشته در کشور به طور میانگین در 16.7 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده خوب و یا هوای پاک قرار داشته، 63 درصد روزها در محدوده هوای قابل قبول، 16.5 درصد در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 3.4 درصد در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، 0.42 درصد در محدوده هوای خیلی ناسالم و 0.41 درصد روزها در محدوده هوای خطرناک بوده است.

وی ادامه داد: در سال 1400 نسبت به سال 1399، روزهای دارای هوای پاک در کشور 5 درصد کاهش یافته است؛ به طوری که در سال 99 در 21 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده هوای پاک قرار داشته است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در سال 1400، شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده و تعداد روزهای پاک در شهرهای تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و کرج در طول سال گذشته کمتر از 10 روز بوده است.

شاهسونی اضافه کرد: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در 14 نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم. در نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با محل سکونت انسان دارند مازوت‌سوزی تاثیر کمتری بر آلودگی هوای شهر می‌گذارد اما در شهرهایی مانند اصفهان و اراک که نیروگاه‌ها به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک‌ترند، مازوت‌سوزی روی غلظت ذرات معلق و دی‌اکسید گوگرد تاثیر دارد و می‌تواند باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها