کد خبر: 592529
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۹
| |

روزنامه شرق:

ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی موجب اشاعه پدیده مجرمانه زن‌کشی شده است

روزنامه شرق به نقل از یک حقوقدان نوشت: ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی برداشت ناصحیحی ایجاد کرده است و پدیده مجرمانه زن‌کشی را اشاعه می‌دهد؛ چون صراحتا به مرد این اجازه را می‌دهد که زن را به قتل برساند.

ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی موجب اشاعه پدیده مجرمانه زن‌کشی شده است
کد خبر: 592529
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۹

روزنامه شرق در گزارشی به بهانه حکم صادر شده برای همسر مونا حیدری که سرش را بریده و در شهر چرخانده بود، گزارشی دارد که در آن ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی را موجب اشاعه پدیده مجرمانه زن‌کشی دانسته است.

به گزارش شرق، عثمان مزین، عضو کانون وکلای مرکز  گفت: متأسفانه مردها به خودشان این حق را می‌دهند که برای ادامه حیات زنان تصمیم‌گیری کنند و مثلا مرتکب قتل شوند و بگویند این قتل در «فراش» بوده و زن در حال ارتکاب زنا بوده است.  این از همان مجوزی می‌آید که قانون‌گذار داده که اگر مردی همسرش را در حال زنا با مرد دیگری ببیند، می‌تواند او را بکشد و برای آن قتل مجازات هم نمی‌شود. با این وجود این ماده قانونی باید از قانون مجازات حذف شود.

این وکیل اشاره می‌کند: ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی برداشت ناصحیحی ایجاد کرده است و پدیده مجرمانه زن‌کشی را اشاعه می‌دهد؛ چون صراحتا به مرد این اجازه را می‌دهد که زن را به قتل برساند. این ماده به مرد این اجازه را داده که خودش شاکی باشد، خود برافروخته شود، قاضی باشد و حکم بر مجازات و کشتن زنش به دلیل ارتکاب زنا دهد و در یک ثانیه و یک لحظه آن را اجرا کند.به نظر من اگر ماده ۶۳۰ از مجموع قوانین ما حذف شود، مردها دیگر این حق را به خودشان نخواهند داد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها