کد خبر: 265818
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

توهین و فحاشی در فضای مجازی چه مجازاتی دارد؟

با توجه به اینکه توهین و هتک حرمت افراد چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» در این رابطه توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

توهین و فحاشی در فضای مجازی چه مجازاتی دارد؟
کد خبر: 265818
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد، شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: توهین و فحاشی در فضای مجازی چه مجازاتی دارد؟

پاسخ: توهین به افراد در بخش کامنت اینستاگرام و... اگر مشمول نسبت دادن زنا یا لواط به کسی باشد و نتواند آنرا اثبات کند، به 80 ضربه شلاق محکوم می‌شود که از حدود شرعی است. لازم به ذکر است نوشـتن و درج الکترونیـکی آن همچنین انتـشار آن در اینترنت و ایمیل و شبکه‌های اجتماعی نیز طبق قانون مجازات اسلامی 1392 جرم است.

اما اگر فحاشی و استعمال الفاظ رکیک مشمول نسبت دادن زنا یا لواط به کسی نباشد به مجازات شلاق تا هفتاد و چهار ضربه و یا پنجاه هزار‌ تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

قابل توجه است که عموماً تحقیقات مقدماتی این جرائم در تهران در دادسرای جرائم رایانه ای رسیدگی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها