کد خبر: 591629
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۵:۵۷
| |

فرمانده زنان یگان ویژه:

حضورمان برای پیشگیری بود اما مردم فکر می‌کردند ما برای سرکوب مستقر شدیم!

فرمانده زنان یگان ویژه گفت: در ناآرامی‌های اخیر علی‌رغم اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود اما افرادی فکر می‌کردند که ما مستقر شدیم تا سرکوب کنیم.

حضورمان برای پیشگیری بود اما مردم فکر می‌کردند ما برای سرکوب مستقر شدیم!
کد خبر: 591629
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۵:۵۷

فرمانده زنان یگان ویژه گفت: زنان یگان ویژه خشن نیستند؛ بلکه مقتدر و جدی هستند اما در محیط خانواده یا دوستانه درست شبیه سایر بانوان هستند با تمام ظرافت‌ها، ترحم‌ها و مهربانی و علاقه و محبت‌های خانم‌ها.

به گزارش فارس، او افزود: در ناآرامی‌های اخیر علی‌رغم اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود اما عده ای بودند که مردم را تحریک کرده و می‌خواستند جو را به هم بریزند. این تعداد افراد تحت تاثیر موج سواری رسانه‌ها و شبکه‌های معاند فکر می کردند که ما مستقر شدیم تا قلع و قمع و سرکوب کنیم. متاسفانه انتشار اخبار و مطالب دروغ در آن مقطع باعث شده بود که فضا ملتهب شده و بر نگرانی شهروندان افزوده شود.

او درباره حجاب زنان یگان ویژه نیز توضیح داد: هرکس به واسطه شغل خود ملزومات و تجهیزات مربوط به آن را داراست. ما هم به عنوان زنان یگان ویژه که کارمان برخورد با ناآرامی‌ها در قالب اعتراضات و تجمعات غیرقانونی است باید لباسمان از طراحی ویژه برخوردار باشد؛ همانطور که به لباس مشاغل دیگر ایراد نمی گیریم و به این نکته توجه داریم که لباس هر شغلی با کارشناسی و تاییدیه ‌های لازم طراحی، دوخت و در نهایت مورد استفاده قرار گرفته است در مورد لباس زنان یگان ویژه نیز این مراحل طی شده است.

او افزود: در مورد لباس زنان ویژه باید بگوییم که ماموران ما در زمان‌های معمولی از مانتو و شلوار و مقنعه و چادر که حجاب برتر است استفاده می کنند؛ همان لباس‌های طرح دیجیتالی؛ اما در مواجهه با عده ای معترض که با گفت وگو و اقناع هم قائل به آرامش نبوده و رفتارهای هنجارشکنانه از خود بروز می‌دهند باید قاطعانه در صحنه حاضر شد و در صورت لزوم برخورد کرد؛ در آن صورت از لباس ‌های مشکی ضد ضربه مخصوص رزم استفاده می کنیم؛ پوششی که تاییدیه کارشناس های مختلف مرتبط با آن را کسب نموده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها