کد خبر: 591617
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۹:۲۱:۲۹
| |

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش:

به هیچ‌وجه امکان لو رفتن سوالات آزمون‌ها وجود ندارد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش تاکید کرد:‌ باید مراقبت کنیم که فضای حاکم بر جامعه به‌گونه‌ای باشد که امنیت آزمون‌ها تامین شده و به هیچ وجه امکان لو رفتن و انتشار سوالات آزمون‌ها وجود ندارد چرا که اگر افکار غلطی در جامعه جا بیفتد، اصلاح کردن آن کار سختی است.

به هیچ‌وجه امکان لو رفتن سوالات آزمون‌ها وجود ندارد
کد خبر: 591617
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۹:۲۱:۲۹

محسن زارعی با بیان اینکه فایل رمزشده سوالات، صبح روز امتحان به حوزه‌های سراسر کشور ارسال می‌شود، تاکید کرد: نمونه این کار در هیچ کجای کشور اتفاق نیفتاده ما ارسال فیزیکی برگه سوالات را حذف کرده‌ایم و ۳ سال است که به‌صورت رمزشده ارسال می‌شود و این یکی از دغدغه‌ها در آزمون‌های سراسری بود که در آزمون‌های دیگر، کار پیچیده و مخاطره‌آمیز است. 

به گزارش ایلنا، زارعی خاطرنشان‌کرد: هیچ کس توانایی باز کردن فایل رمزشده را ندارد چون تمام پروتکل‌های امنیتی در آن پیش‌بینی شده است. 

وی ضمن تشریح نحوه تکثیر سوالات در اتاق قرنطینه بیان کرد: این اقدام از یک ساعت قبل از آزمون و بدون ورود هیچ ابزار الکترونیکی در اتاق قرنطینه، تکثیر می‌شود و رمز سوالات نیز به صورت پیامک به رئیس حوزه ارسال می‌شود و البته رئیس هم اجازه ورود به اتاق تکثیر با تلفن همراه را ندارد. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش گفت: تمام این اقدامات و تدابیر امنیتی فقط برای حدود ۵ دقیقه زمان دریافت و تکثیر سوالات اندیشیده شده تا به هیچ عنوان امکان دسترسی به سوالات آزمون برای هیچ کسی فراهم نشود. 

زارعی با بیان اینکه طراحان سوالات نیز در قرنطینه هستند، خاطرنشان کرد: طراحان سوالات بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری آزمون به فضای قرنطینه دعوت و بدون دسترسی به هرگونه ابزار الکترونیکی، شروع به کار طراحی سوال می‌کنند. 

زارعی با بیان اینکه از یک موضوع باید مراقبت کنیم، ابراز کرد: باید مراقبت کنیم که فضای حاکم بر جامعه به‌گونه‌ای باشد که امنیت آزمون‌ها تامین شده و به هیچ وجه امکان لو رفتن و انتشار سوالات آزمون‌ها وجود ندارد چرا که اگر افکار غلطی در جامعه جا بیفتد، اصلاح کردن آن کار سختی است. 

وی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان می‌گویند به دلیل لو رفتن سوال امتحانات از مطالعه برای امتحان دلسرد شده‌ایم خاطرنشان کرد: انتشار و یا به عبارت دیگر لو رفتن و یا دسترسی به سوال و پاسخ‌ها قبل از آزمون وجود ندارد و ما وظیفه داریم از این کار جلوگیری کنیم اما اگر تخلفی در حوزه آزمون صورت پذیرد، وظیفه ما پیشگیری از این حوزه است و همکاران نیز دقت و حساسیت‌های لازم در این رابطه را دارند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها