کد خبر: 590512
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۴۵:۵۴
| |

قالیباف در مجمع مجالس آسیایی حضور می‌یابد

رئیس دوره‌ای هیئت پارلمانی ایران در مجالس آسیایی (APA) از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست این مجمع خبر داد.

قالیباف در مجمع مجالس آسیایی حضور می‌یابد
کد خبر: 590512
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۴۵:۵۴

علی علیزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مجمع مجالس آسیایی به میزبانی ترکیه، از حضور رئیس مجلس در این مجمع خبر داد.

به گزارش فارس، صحبت‌های نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

*مجمع مجالس آسیایی یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا و بسیار اثرگذار است و در اجلاس امسال که به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود، ۷ کشور در سطح رئیس مجلس و ۴ کشور در سطح نایب رئیس در اجلاس شرکت می‌کنند که نشان از اهمیت اجلاسیه است.

*سطح مشارکت و تعداد مشارکت در طول تاریخ مجمع مجالس آسیایی بی‌سابقه است و در اجلاسیه‌های قبلی این تعداد کشور و این تعداد رئیس مجلس حضور نداشته که حاکی از اهمیت و اثرگذاری APA است.

*گرچه با ابتکار ایران مجمع به یکی از نهادهای اثرگذار تبدیل شده، اما کشورهایی که با ایران زاویه دارند تلاش دارند از این فرصت استفاده و در سطح رؤسای مجالس در مجمع حضور پیدا کنند، از این رو حتما باید جمهوری اسلامی هم در این اجلاسیه در سطح رئیس مجلس حضور پیدا کند تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

*برای اینکه ملت‌ها آینده روشنی داشته باشند، لازم است با هم همکاری کنند، چرا که همکاری بزرگترین قدرت و مؤثرترین راه در این مسیر همبستگی است.

*در سال‌های اخیر در آسیا شاهد رشد و توسعه بودیم که واقعیت معجزه آسیا را به نوعی محقق ساخته و اکنون به نظم جدید بین‌المللی که آسیا سرچشمه آن باشد نیاز داریم و مهم است در مسیر تحقق چندجانبه‌گرایی به چشم‌انداز امنیت مشترک و همکاری پایدار توجه کنیم و برای صلح و امنیت منطقه جهانی با کشورهای منطقه همکاری لازم را داشته باشیم.

*مجالس آسیایی به عنوان نمایندگان مردم در چندجانبه‌گرایی نقش‌آفرینی می‌کند و ایران با حضور خود، همکاری با همتایان خود در منطقه را اعلام می‌کند. از این رو اعضای مجلس شورای اسلامی قطعنامه‌ای را با عنوان ارتقای همکاری میان اعضای مجمع مجالس آسیایی با هدف گسترش و تقویت چندجانبه‌گرایی پیشنهاد داده که به نوعی زمینه‌ساز تحول همکاری‌های آسیایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها