محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم:

در اعتراضات اخیر خون از دماغ دانشجویان نیامد

وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: تجربه خود در ارتباط با مدیریت اعتراضات اخیر را مکتوب کنید. در این بازه زمانی، خون از دماغ دانشجویان نیامد و شما توانستید نمره خوبی کسب کنید.

کد خبر: 590183
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۳:۴۶:۵۴

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور که با موضوع بررسی مسائل مختلف آموزش عالی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است، ضمن تشکر از تلاش رؤسا در این ترم تحصیلی، گفت: شما در این ترم تحصیلی نشان دادید که شخصیت‌های روز تنگ هستید و می‌توان روی شما حساب کرد. شما در این دوران به خوبی فرزندان ما را حفظ کردید و فضای امنی در خوابگاه‌ها برای آن‌ها فراهم کردید.

به گزارش مهر، وی افزود: شما با سعه صدر و حلمی که به خرج دادید، نشان دادید محیط دانشگاه متفاوت از فرهنگ عمومی جامعه است. در فرهنگ دانشگاهی مطالبه گری و پرسشگری ارزش است و نشان دادید که در سوال و مطالبه سعه صدر داشتید.

وزیر علوم با بیان اینکه ما این جلسات فصلی را برگزار خواهیم کرد، در این جلسات جدا از هم‌اندیشی و هم‌فکری، وقتی رؤسای مختلف دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کنار هم قرار می‌گیرند، رفاقت‌ها و همکاری‌ها شکل می‌گیرد.

زلفی گل خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: باید از یکدیگر کسب تجربه کنید و در انتقال تجربیات سخاوت داشته باشید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ضرورت استفاده از ظرفیت پذیرش تقاضامحور دانشجو تاکید کرد و گفت: باید از تجربیات یزد، هرمزگان، دانشگاه سهند و… در ارتباط با صنایع استفاده کرد. بپرسید صنایع چه دانشجویانی نیاز دارند و به سازمان سنجش اعلام کنید و با این شرایط متقاضی چند برابر ظرفیت، پذیرش کنید. دانشگاه‌های بزرگ ما هم می‌توانند تا دیر نشده از این ظرفیت، مثل دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری فصل امتحانات هستیم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به راستی که شما رؤسای دانشگاه‌ها در حوزه آموزشی بسیار خوب عمل کرده‌اید. امیدواریم این تجربه را به نسل بعد منتقل کنید و تجربه‌های خود را مکتوب کنید.

زلفی‌گل گفت: من از شما می‌خواهم که تجربه خود در ارتباط با مدیریت اعتراضات اخیر را مکتوب کنید. در این بازه زمانی، خون از دماغ دانشجویان نیامد و شما توانستید نمره خوبی کسب کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها