کد خبر: 588775
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۶:۳۹:۵۱
| |

سخنگوی کمیسیون امور داخلی خبر داد:

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی

​سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

کد خبر: 588775
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۶:۳۹:۵۱

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرفت گفت: پس از آنکه کلیات این طرح در صحن علنی رد شد با استناد به ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس و با ددخواست ۱۱۲ تن از نمایندگان این طرح  مجددا در دستور کار قرار گرفت و به کمیسیون امور داخلی بازگشت.

وی همچنین اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ پیشنهاد و ابهام نسبت به این طرح وارد شده بود که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. بیشتر پیشنهادات جنبه ویرایشی داشت که به تصویب کمیسیون رسید. مهمترین اصلاحی که در این طرح صورت گرفت حذف انتخابات تناسبی بود چراکه این موضوع مهمترین دلیل رد کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در صحن بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد بحث انتخابات تناسبی به صورت طرحی مجزا در کمیسیون مطرح و دنبال شود.یکی دیگر از اصلاحاتی که در طرح صورت گرفت این بود که مقرر شد استانداران، فرمانداران، شهرداران و بخشدارانی که می خواهند در حوزه انتخابیه ای که مسئول هستند اعلام کاندیداتوری کنند ۶ ماه پیش از ثبت نام اولیه استعفا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر فردی در پیش ثبت‌نام، نام نویسی نکند نمی تواند در ثبت نام اصلی اعلام کاندیداتوری کند، گفت: در نهایت این طرح به هیات رئیسه ارسال شد تا در نوبت رسیدگی در صحن قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها