کد خبر: 588672
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۵:۱۵:۲۱
| |

کمال‌الدین پیرموذن:

جوانان و بانوان باید، دین را از میوه‌اش بشناسند، نه از صحبت‌های رهبرانش

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: جوانان و بانوان باید، دین را از میوه‌اش بشناسند، نه از صحبت‌های رهبرانش! وقتی افراد بی‌نظم، منظم شدند، فقر کم شد، دزدی کم شد، بی‌اخلاقی کم شد، آن وقت می‌گوییم دین این جامعه درست است.

جوانان و بانوان باید، دین را از میوه‌اش بشناسند، نه از صحبت‌های رهبرانش
کد خبر: 588672
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۵:۱۵:۲۱

کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «دین نشاط و مهربانی» برای روزنامه اعتماد نوشت: دکتر بهشتی اشعار نموده‌اند: اسلام دین نشاط است، نه اندوه. اخلاق و دین اسلام ناب را بایستی در ایران احیا کرد. این آیه از محکمات قرآن و صریح است که: «ای پیغمبر در برابر کسانی که بسیاری از مواهب زندگی را تحریم می‌کردند، اعلام کن، چه کس زینت، آرایش و زیبایی‌هایی را که خداوند از درون طبیعت برای بندگانش بیرون کشیده، حرام کرده است.»

بدون تردید اگر اداره امور جهان به صاحبان فرهنگ واگذار شود، دنیای امروز ما دنیای صلح و سلم و دوستی بوده و عداوت و خشونت و خونریزی که ریشه در بی‌فرهنگی دارد، در آن جایی نداشت. فرهنگ یعنی پرهیز از آنچه به خود نپسندی به دیگران نپسند!  مسلمانان بایستی اجازه ندهند چهره نورانی و رحمانی اسلام ناب با برداشت‌های متحجرانه و رفتارهای خودسرانه و با کمال تاسف گاه خشونت‌آمیز، ولو به نام اسلام مشوه گردد و واپس‌گرایان، خشونت‌طلبان، نامهربانان، افراطیون و جریان‌های خودحق‌پندار رادیکال بر چهره اسلام و انقلاب اسلامی ایران خدشه وارد ساخته و بیش از پیش به سرمایه اجتماعی کشور آسیب رسانده و باورسوزی‌های عدیده را دامن بزنند.

نبی اکرم می‌فرماید: باز‌ی و بازیچه داشته باشید که دوست ندارم، در دین شما فقط خشونت باشد. تمام بزرگان دین ما می‌گویند: «در برابر ناراستی‌ها و کجی‌ها قد علم کن، مبارزه کن، توضیح بده و توضیح بخواه، اصلاح را باید از خود شروع کرد.» باورسوزی و ناامیدی نسل سوم انقلاب را، عده‌ای اندک، با اظهارات و عمل‌شان، که...گویی قصد انتقام از اسلام و انقلاب اسلامی ایران و تلخ کردن کام جوانان را از اسلام و انقلاب داشتند، با سوءاستفاده از مقدسات مردم انحصارطلبی و حق‌کشی و خشونت‌طلبی دل‌آزار فراهم آوردند.

آیا ممکن است که آفتاب عقلانیت در این سرزمین بتابد و شکل و صورت دیگری از تغییر بنیادی در نگرش به اسلام ناب محمدی و اندیشه‌‌ها و بینش‌های حاکمان و مردمان به اسلام راستین رحمانی و انقلاب اسلامی مردم‌سالار آزادی‌خواه و منافع واقعی ملک و ملت رخ نماید؟ در تاریخ ایران، خیلی از غیرممکن‌ها به عرصه امکان و تحقق درآمده‌اند.

جانماز آب کشیدن، استفاده از مقدسات مردم و راست‌نمایی دروغ برخی مسلمان‌نماها، اکثریت صاحب‌منصبان کشور را در تنگنای بی‌اعتمادی‌ها و حرمت‌شکنی‌های ناشی از خود قرار داده‌اند و دافعه‌ها از اسلام و انقلاب و باورسوزی‌ها را دامن زده‌اند.

نبی اکرم فرموده‌اند: «مرام ما اهل بیت گذشت است برای کسی که به ما ظلم کرده و بخشش است برای کسی که ما را محروم کرده است.» عدم ملاک عمل قرار گرفتن این مرام اهل بیت توسط حاکمان نظام و کیان، آثار زیانباری در جامعه گذاشته است.

ریاست به دست کسانی خطاست/ که از دست‌شان، دست‌ها بر خداست

مسلمانان به طور عام و روسای مسوول جوامع به طور خاص، امروز عملا فاصله زیادی از اسلام دارند، لذا شایسته نیست هیچ یک از اعمال فردی و اجتماعی آنان مورد استناد و استفاده قرار گیرد.

مولا علی می‌فرمایند: «دنیا مانند مردار است، هر کسی که فقط دنبال دنیاست، مانند سگ‌های وحشی هاری هستند که بر سر مردار دعوا می‌کنند.»

یا مکن با پیل‌بانان دوستی/ یا بنا کن خانه‌ای درخورد پیل

مولا علی تاکید فرموده‌اند: «با توده جماعت باشید، چرا که دست خدا با جماعت است.» فلذا مردم‌محوری و مردم‌دوستی وظیفه مسلم حکمرانان کشور است.

فردا که پیشگاه حقیقت شود عیان/ شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.

هر سری به کلاهی، سزای  سالاری است و بی‌کفایتی برخی صاحب‌منصبان کشور را به پای اسلام و انقلاب اسلامی ننویسید چرا که ارزش هر‌کس به مقدار دانایی و تخصص او است . همچنین امام حسین (ع) اشعار نموده‌اند: «به درستی که شیعیان ما، قلب‌شان از هر ناخالصی و حیله و تزویر پاک است» و خوب  است این خصال را، در عموم صاحب‌منصبان کشور و جامعه خود جستجو و احترام اشخاص حایز شرایط مطروحه در این حدیث معصوم، را بیشتر داشته باشید. البته نوبت به اولیا چو رسید آسمان تپید، نباید زیاد سخت بگیرید. اعتماد به افراد، یکی از عناصر سیستم ارزشی ماست فلذا اعتماد به عموم بشر و مسلمانان، رویه پسندیده است.

تاریخ در رابطه با عملکرد عموم صاحب‌منصبان کشور قضاوت خواهد کرد و به تبلیغات و خودستایی‌ها، بها ندهید، شرک و کشتار به هیچ صورت مورد بخشش آفریدگار مهربان قرار نخواهد گرفت و یادآور می‌شوم: پیامبر اسلام فرموده‌اند: «افراطی‌ها، بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند.» و «مردم را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند.» و خاصه موکد تاکید فرموده‌اند: «یک ساعت عدالت از یک سال عبادت برتر است.»

جوانان و بانوان باید، دین را از میوه‌اش بشناسند، نه از صحبت‌های رهبرانش! وقتی افراد بی‌نظم، منظم شدند، فقر کم شد، دزدی کم شد، بی‌اخلاقی کم شد، آن وقت می‌گوییم دین این جامعه درست است. همگان بایستی اذهان خود را متحول سازند تا به واقعیت‌های اسلام و مسلمانی‌ها، پی ببرند.

سهو و خطای بنده چو گیرند اعتبار/ معنی عفو و رحمت پروردگار چیست؟

نبی‌اکرم(ص) می‌فرمایند: «اعتبار کار به سرانجام آن است.» و در اینجا یعنی  پیگیری به فرجام رساندن برجام و در نهایت افزایش ثروت ملی و رسیدگی به عموم هموطنان نازنین. مطلق‌گرایی، تندروی‌های تخریبی و خودحق‌پنداری با روح اسلام و انقلاب و احساسات مردمی سازگار نیست.

جام بشکستند و اکنون وقت گل، خون می‌خورند/ حاصل آن توبه کردن، این پشیمان گشتن است

فراهم آوردن نشاط‌ و بازآفرینی امید و نشاط ملی وظیفه حکمرانان ایران زمین است و نبایستی به ندرت به نهج‌البلاغه و قانون اساسی استناد کنند.

وظیفه شهروندی قاطبه شهروندان کشور با تلاش آگاهانه و مجدانه در جهت تعمیق «استقلال، آزادی و خاصه جمهوری اسلامی» به قول امام‌مان نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر پی می‌گردد.

همگی بایستی در شمار انسان‌های مسوول و دردآشنا باشیم که با اعتقاد به عدم تعارض میان اسلام و اهداف حقوق بشر، در طول زندگی سیاسی و اجتماعی‌مان، فعالیت‌ها و پیگیری‌های مجدانه و موثر برای تحقق بخشیدن به این اهداف داشته باشیم، امام علی(ع) تاکید دارند بهترین مردم به من گروه میانه‌رو هستند، از آنها جدا نشوید.

در جهان مرد عمل باش، علی را بنگر/ که ترازوی جهان، کفه میزان علی است

مولا علی می‌فرماید: خدا بر دانایان و عالمان پیمان سخت گرفته که بر پرخوری و ستمگری ظالم و گرسنگی مظلوم هیچ قرار نگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها