کد خبر: 588454
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۹:۴۴:۵۱
| |

قوه قضائیه اعلام کرد:

وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری را معرفی کنید

معاون اول قوه قضائیه گفت: از کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه درخواست داریم، افرادی را که مورد تأیید خودشان هستند را به عنوان وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری معرفی کنند.

وکلای مشمول تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری را معرفی کنید
کد خبر: 588454
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۹:۴۴:۵۱

محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در واکنش به انتشار اخباری در خصوص کمبود تعداد وکلای موضوع ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در برخی رسانه ها، گفت: قوه قضائیه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد انحصار در خصوص دفاع از حقوق مردم نیست و از کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه درخواست داریم، افرادی را که مورد تأیید خودشان هستند را به عنوان وکلای مشمول تبصره مذکور معرفی کنند. 

به گزارش فارس، به نقل از مرکز روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه همچنین اضافه کرد: تا زمانی که تبصره ماده ۴۸ به عنوان قانون وجود دارد ما مکلف به اجرای قانون هستیم، اما نمی توان این قانون را به نحوی تفسیر کرد که باعث محدودیت درحق دفاع و کاهش دسترسی به وکیل شود. 

وی در پایان با اشاره به اینکه این تبصره صرفأ ناظر به مرحله مقدماتی در جرایم خاصی است گفت: ما بنا داریم هر تعداد وکیل که قانون های وکلا و مرکز وکلا صلاحیت آنها را تأیید و به قوه قضائیه معرفی کنند، به عنوان وکیل مشمول تبصره مذکور اعلام کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها