گلایه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از رئیسی؛ چرا افرادی سند تحول سلامت را نوشتند که با وزارت بهداشت آشنایی نداشتند؟

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از رئیسی گلایه کرد که چرا افرادی سند تحول سلامت را نوشتند که با وزارت بهداشت آشنایی نداشتند؟

گلایه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از رئیسی؛ چرا افرادی سند تحول سلامت را نوشتند که با وزارت بهداشت آشنایی نداشتند؟
کد خبر: 587985
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۳:۰۴:۱۳

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: باید افرادی برای تصدی وزارت بهداشت انتخاب شوند که سلامت، درمان و آموزش پزشکی را بفهمند، نه اینکه بعد از تصدی وزارت، شناخت پیدا کنند. کسانی به‌عنوان وزیر بهداشت انتخاب می‌شوند که حتی کارمند وزراتخانه هم نبودند.  

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی که پیش از این خواستار توجه رئیس‌ جمهوری به حساسیت‌های جامعه پزشکی و مکاتبات فرهنگستان و نیز نظرات اعضای مجمع عمومی فرهنگستان شده بود، ادامه داد: از آقای ابراهیم رئیسی باید گلایه بکنم؛ حضوری هم به ایشان و هم رئیس دفترشان گفتم و هم به دفعات نامه نوشتم که افرادی سند تحول سلامت را نوشتند، آگاهی از آن نداشتند، اما خلاف آنچه می‌گویند که این ویراست اول است و اصلاح می‌شود، بازهم شاهد آن هستیم که همین افراد به مجلس می‌روند و حرف از جدایی می‌زنند.

وی ادامه داد: این افراد که آشنایی با وزارت بهداشت هم نداشتند، می‌گویند که چرا اعتراض می‌کنم و پیام می‌دهند که منصرف شدند اما بازهم شاهد آن هستیم که از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه این ادغام را پیگیری می‌کنند که برای دولت آقای رئیسی این حرکات خوب نیست.

مرندی با تاکید بر اینکه هیچ‌ رئیس‌جمهوری به اندازه آقای رئیسی از مقام معظم رهبری تبعیت نکرده است، گفت: رئیس‌جمهوری چرا اجازه می‌دهند که عده‌ای به نام ایشان، خلاف ابلاغیه مقام معظم رهبری، سند دولت را بنویسند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: نباید بگذاریم کادر درمان دلسرد شوند؛ افرادی که در زمان جنگ و در زمان کرونا از جان مایه گذاشتند.

مرندی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان رضایت از اقدامات وزرات بهداشت فعلی برای ترمیم شبکه بهداشت کشور، گفت: هنوز اقدامی انجام نشده است که بگویم چقدر رضایت دارم. شاید جلساتی برگزار شود،‌ اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد. زمانی که مسئولیتی را می‌پذیریم باید شجاع باشیم، اما من در وزرات بهداشت کنونی شجاعتی نمی‌بینم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها