کد خبر: 587127
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۶:۵۲:۱۶
| |

نوری:

متأسفیم مدارس به صورت حضوری برگزاری نمی‌شود / باید دانش‌آموزان را دریابیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری کلاس های درس به صورت آنلاین گفت: خوشحالیم از اینکه این امکان ایجاد شده است که دانش‌آموزان از درس، تحصیل و تربیت جا نمانند و این شبکه جامعیتی را داشته باشد تا نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند.

متأسفیم مدارس به صورت حضوری برگزاری نمی‌شود / باید دانش‌آموزان را دریابیم
کد خبر: 587127
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۶:۵۲:۱۶

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز با معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد»، گفتگو کرد.

به گزارش فارس، صحبت های وزیر آموزش و پرورش را می خوانید: 

*از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان موسوم به «شاد» این ارتباط برگزار شده است؛ البته متأسفیم مدارس به صورت حضوری برگزاری نمی‌شود اما خوشحالیم از اینکه این امکان ایجاد شده است که دانش‌آموزان از درس، تحصیل و تربیت جا نمانند و این شبکه جامعیتی را داشته باشد تا نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند.

*خوشحالم از اینکه دانش‌آموزان سرزمینم با هدایت و حمایت معلمان، مدیران و اولیای‌شان در حوزه‌های فناوری و پژوهش اقدامات بایسته و شایسته‌ای انجام می‌دهند؛ اقداماتی که دیدم برای خودم بسیار جالب بود.

*در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش، آثاری از دانش‌آموزان متوسطه اول به نمایش گذاشته شده بود که بسیار بدیع و نوآورانه بود که می‌شود به برخی اشاره کرد و در جلسه روز گذشته هیأت دولت نیز به برخی اشاره کردم؛ استخراج آب از رطوبت هوا، ساخت لامپ با فناوری جدید که کارایی بهتر و مصرف کمتر دارد و ساخت رنگ ضد حریق برای آتش‌نشانان از جمله آنهاست؛ امیدواریم این طرح‌ها با حمایت اولیا و معلمان به نتیجه برسد و ما را به قله دانایی برساند.

*در حوزه‌های فناوری، رتبه‌های بسیار خوبی داریم به عنوان مثال در نانو، چهارم جهان هستیم، در فناوری صلح‌آمیز انرژی‌های اتمی وضعیت بسیار خوبی داریم و در حوزه‌های سلول‌های بنیادین هم همینگونه هستیم اما نظام آموزش و پرورش ما نیازهای جدی دارد.

*اولا دانش‌آموزان را باید دریابیم چرا که وارد عصر دیگری شده‌ایم و دانش‌آموزان در معرض فناوری‌های جدید قرار گرفته‌اند که این فناوری‌ها، رفتارها، ادراکات و توانایی‌های شناختی آنها را تغییر می‌دهد.

*برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزان را خوب هدایت کنیم باید بدانیم نیازهای حال و آینده آنها چیست؛ نه اینکه بر اساس روش‌های قدیمی، بخواهیم دانش‌آموزان آینده را تربیت کنیم بلکه باید مطالعه کنیم و از روش‌های نوین در تربیت استفاده شود تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد.

*دومین مورد، واگذاری مسؤولیت به دانش‌آموزان است و این را مهم بدانیم؛ چرا که دانش‌آموزان، سریع به مسؤولیت‌هایی که ما به آنها می‌سپاریم پاسخ می‌دهند. 

*از اولیاء خواهش داریم که در تعلیم و تربیت، همگرای معلم باشند؛ تربیت دوگانه باعث می‌شود از فرصت‌ها، خوب استفاده نشود؛ اگر اختلاف یا نقطه‌نظری داریم بدون اینکه فرزندمان متوجه شود باید بین معلم و اولیا مذاکره شود و به نتیجه برسد. دیدگاه‌ها را مطرح کنند و هر دیدگاهی که علمی‌تر و متقن بود، آن را انتخاب کرده و برای دانش آموزان به کار بگیرند.

*امروز شروعی برای ارتباط با شما بود؛ قدردان شما هستیم. سؤال‌هایتان را به عنوان گفت‌وگو یا سؤال از وزیر مطرح کنید و در ارتباط زنده به سوالات شما پاسخ می‌دهم. امیدواریم در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در حوزه دانش بنیان قدم‌های خوبی برداریم؛ در این صورت هم تولید بهره‌ور می‌شود و اگر تولید بیشتر شود، اشتغال افزایش می‌یابد.

*دولت مخصوصا رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد و در جلسه سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهم‌ترین دستگاهی که باید به آن توجه شود را آموزش و پرورش ذکر کرد؛ امیدواریم از این ظرفیت استفاده کرده و در راستای اعتلای نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها