کد خبر: 586094
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۶:۳۵:۴۴
| |

رئیس پلیس آگاهی خبر داد

وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی‌ها 60 درصد کاهش داشته است

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد که با توجه به اقدامات پیشگیرانه و ارتقا آموزش‌ها و اقدامات بازدارنده از جرایم، شاهد کاهش ۶۰ درصدی وقوع سرقت مسلحانه طلا فروشی‌ها در سراسر کشور طی ۳ سال گذشته بوده ایم.

وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی‌ها 60 درصد کاهش داشته است
کد خبر: 586094
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۶:۳۵:۴۴

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و ارتقا آموزش‌ها و اقدامات بازدارنده از جرایم مختلف به ویژه سرقت از طلافروشی‌ها از کاهش این نوع جرایم خبر داد.

به گزارش مهر، صحبت های رئیس پلیس آگاهی فراجا را در این زمینه می خوانید:

*طلا فروشی‌ها باید به نکات و آموزش‌های پلیسی و همچنین اقدامات امنیتی توجه داشته باشند چرا که هر گونه سهل انگاری گریبانگیر خود آنها خواهد شد.

*در طول سال ۱۴۰۰ و ۶ ماهه سال جاری درصد کشف این نوع پرونده‌ها بالاتر از شاخص ۱۰۰ درصدی بوده است.

*از طرف دیگر افزایش آمار سرقت‌های نافرجام طلافروشی در طی این مدت خود موید اثر بخش بودن حساسیت‌های ایجاد شده در زمینه رعایت تمهیدات و الزامات ایمنی، نظارت و تعامل سازنده رده‌های تخصصی فراجا در سطح صنوف طلا فروشی‌های سراسر کشور بوده است.

*از ۱۱ فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی‌ها کارآگاهان موفق به کشف ۶ پرونده و دستگیری و انهدام باند مجرمان شده‌ایم. ۴ فقره از این سرقت‌ها به دلیل اقدام به موقع از سیستم‌های ایمنی، سارقان موفق به انجام سرقت نشده‌اند.

*با توجه به افزایش قیمت طلا در سال‌های اخیر و همچنین تحریک پذیری قیمت‌های موجود به دلیل عملکرد مناسب کارآگاهان پلیس آگاهی در حوزه برخورد و کشف این پرونده‌ها ریسک وقوع این سرقت‌ها بالا می‌باشد.

*طبق آمارهای به دست آمده سهم وقوع سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها نسبت به کل سرقت‌های مسلحانه حدود ۴ درصد است که با وجود این سهم ناچیز، پی جویی این پرونده‌ها در اولویت مأموریت‌های پلیس مبارزه با جرایم جنایی است.

*تجربه ثابت کرده تجمیع طلافروشی در مجتمع‌های خاص، افزایش ضریب حفاظتی و فیزیکی مغازه‌ها از طریق نصب شیشه‌های ضد گلوله، به کارگیری نگهبانان مسلح، حضور محسوس عوامل انتظامی در مراکز حساس و مهم شهری از مهمترین روش‌های کاهش وقوع اینگونه از سرقت‌ها است.

*در طول سال به صورت فصلی طرح شناسایی و دستگیری متهمان متواری جرایم جنایی به صورت هماهنگ در سطح کشور اجرا می‌شود. سهم دستگیری سرقت‌های مسلحانه طلافروشی طی سال ۱۴۰۰ و ۶ ماهه سال جاری ۶۶ نفر و انهدام ۱۲ باند حرفه‌ای سارقان مسلح بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها