کد خبر: 584663
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۸:۳۷:۴۲
| |

نیمی از مبتلایان HIV در کشور، سنین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند

اپیدمیولوژیست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران اعلام کرد: نیمی از مبتلایان HIV در سنین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند.

نیمی از مبتلایان HIV در کشور، سنین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند
کد خبر: 584663
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۸:۳۷:۴۲

سیداحمد سیدعلی‌نقی، اپیدمیولوژیست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران درباره آمار بروز HIV در کشور گفت: تخمین ما حدود ۵۵ هزار نفر مبتلا است؛ اما آمار تجمیعی که تاکنون می‌دانیم حدود ۴۴ هزار نفر مبتلای ثبت شده HIV است، ولی همه این تعداد زنده نیستند و در حال حاضر ما حدود ۲۳ هزار نفر مبتلای زنده به HIV در کشور داریم که همه آنها هم تحت درمان نیستند؛ اما کسانی که تحت درمان هستند وضعیت خوبی دارند و بیماری در بدن آنها کنترل شده است. از ۲۳ هزار مبتلای زنده فعلی حدود ۱۶ هزار نفر به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری رفت و آمد دارند و می‌توان گفت که مستمر برای دریافت خدمات درمانی اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، او درباره وضعیت استان‌ها و شهرهای کشور درخصوص بروز HIV، گفت: در این زمینه یک ناهمگنی وجود دارد اما استان‌هایی که تبادل بیشتری با مهاجرین دارند و استان‌های مرزی و یا استان‌هایی که رفتار اعتیاد تزریقی بیشتری دارند شیوع بیشتری از بیماری را هم تجربه می‌کنند.

وی درباره میانگین سنی مبتلایان به HIV، بیان کرد: بیشتر مبتلایان (بیش از ۵۰ درصد) بین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها