کد خبر: 583646
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۹:۰۴:۳۱
| |

ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فروکش کرد؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه موارد مبتلا به آنفلوآنزا در کشور کاهش پیدا کرده است از تداوم موج بیماری تا بهمن‌ماه خبر داد.

ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فروکش کرد؟
کد خبر: 583646
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۹:۰۴:۳۱

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: ما هرساله انتظار داریم که با موجی از آنفلوآنزا در فصول سرد مواجه شویم. در هر ۱۰ سال که ویروس تغییراتی دارد بیماری ممکن است شدت و ضعفی داشته باشد مثلا تبدیل به پاندمی شده و حتی مرگ و میر آن افزایش پیدا کند. خوشبختانه امسال این روال شدید بیماری را نداریم. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: امسال حدود یک ماه زودتر موج بیماری آغاز شد و در اطفال و کودکان نمود بیشتری داشت. چرا که در دوسال دوره کرونا به دلیل مراقبت‌هایی که انجام می‌شد، اطفال و کودکان مواجهی با ویروس‌ها نداشتند، آنتی‌بادی بدن آن‌ها کاهش پیدا کرد و در نتیجه ابتلای آن‌ها به بیماری ممکن‌تر شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در دو سه هفته موج بیماری تا حدودی کاهش یافته است. در این موج حدود ۴۰ درصد سرماخوردگی‌ها آنفلوآنزا بوده‌اند. اما در حال حاضر این میزان به ۲۰ درصد رسیده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها